Σάββατο, 27 Οκτωβρίου 2012

 Βία στο Σχολείο

http://www.newstime.gr/?i=nt.el.article&id=11014

Οι αριθμοί δεν είναι μεγάλοι, η ποιότητα των βίαιων πράξεων δεν είναι ιδιαίτερα βαριά, οι έρευνες ως προς τη σχέση «σχολική παραβατικότητα – εγκληματικότητα» οδηγούν σε αντιφατικά αποτελέσματα, τούτο όμως δεν σημαίνει ότι η ψυχοδυναμική των σχέσεων στο σχολείο καθώς και η βίωση των απορρίψεων, ματαιώσεων και ανασφάλειας δεν πρέπει να μας κινητοποιούν. Το σχολείο πρέπει να δημιουργεί «δομές υποστήριξης» ώστε το παιδί να νοιώθει αποδεκτό, να αισθάνεται ότι ανήκει στο χώρο του σχολείου (για να μην αρχίσει τόσο νωρίς να καταλαμβάνεται από το «σύνδρομο του χαμένου»). Ωστόσο, από εδώ μέχρι το να αναγορεύουμε το σχολείο ως αποκλειστικό ή κύριο παράγοντα της εγκληματογένεσης υπάρχει απόσταση που δεν καλύπτεται από την επιστημονική έρευνα.  

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ: Μια θεωρία και τρία υστερόγραφα

Γιάννης Πανούσης, ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ: Μια θεωρία και τρία υστερόγραφα

http://users.sch.gr/filologos/index.php?option=com_content&task=view&id=143&Itemid=51

Η οριοθέτηση της σχολικής βίας προσκρούει σε διαφορετικές θεωρίες, αντιλήψεις και πρακτικές. Ο κάθε παράγοντας της σχολικής ζωής μπορεί να εκλάβει ως έκφραση/ μορφή βίας κάθε αντικανονική, αντισυμβατική ακόμα και κάθε μη-αναμενόμενη συμπεριφορά (από την απρεπή εμφάνιση μέχρι το ύφος, από τη χειρονομία μέχρι την κλοπή και το βανδαλισμό).
Η βία των λέξεων, των κινήσεων ή των πράξεων, η βία του ενός ή των πολλών, η βία της ενηλικίωσης ή της περιθωριοποίησης, του ρατσισμού ή της υπεροχής, η γοητεία της βίας, η διαλεκτική της βίας, οι χώροι της βίας, τα θύματα της βίας, οι ασκήσεις βίας και η ετικέτα της βίας δεν συνιστούν ενδημικό και επιδεινούμενο πρόβλημα αν εμείς δεν συμβάλλουμε στην ανάπτυξη και κλιμάκωση του. Το σχολείο οφείλει λοιπόν αφενός να κατανοήσει κι αφετέρου να (μάθει" να) διαχειρίζεται τις κρίσεις που προκαλούν η ανισότητα, η αδικία και η αμάθεια εντός και εκτός «των σχολικών τειχών».

Σχολική βία

Ενημερωτικό Υλικό για το Σχολικό Εκφοβισμό




 
 
Σε αυτό το post θα βρείτε υλικό σχετικό με τον εκφοβισμό που μπορεί να υπάρχει σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή π.χ. βιβλία, άρθρα, παρουσιάσεις, εντυπα κλπ ή οπτικοακουστικό υλικό, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως παιδαγωγικά μέσα για χρήση από εκπαιδευτικούς ή γονείς, για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση.

Σχολική βία

Σχολική βία : 9 στα 10 Ελληνόπουλα θύματα σχολικού εκφοβισμού

 
 
 
 
 
 
Rate This

Κανόνας – στα σχολεία κυρίως της Νότιας Ευρώπης και των Βαλκανίων σύμφωνα με νέα έρευνα – είναι ο εκφοβισμός παιδιών με ιδιαιτερότητες από τους συμμαθητές τους. Στην Ελλάδα μάλιστα το 90% των παιδιώναπαντούν ότι έχουν πέσει θύματα εκφοβισμού και βίας από τους συμμαθητές τους.

Σχολική βία

Σχολική βία και εκπαιδευτικά αδιέξοδα

Τον τελευταίο καιρό αρκετά δημοσιεύματα αλλά και τηλεοπτικές εκπομπές καταπιάνονται με το παλιό αλλά πάντα επίκαιρο θέμα της σχολικής βίας.

Ενδοσχολική βία


Τέταρτη η Ελλάδα στην ενδοσχολική βία
Εκδήλωση ευαισθητοποίησης στο Λεόντειο Λύκειο Πατησίων και καμπάνια από «Τα Νέα»

Οι φωνές και τα νεύρα των μεγάλων στο σπίτι είναι γνωστό ότι επηρεάζουν αρνητικά την ψυχοσύνθεση των παιδιών. Ειδικά σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, με τα προβλήματα να ακολουθούν και να προσδιορίζουν την καθημερινότητα της ελληνικής οικογένειας, τα ξεσπάσματα λεκτικής, ακόμα και σωματικής βίας, είναι σε πολλές περιπτώσεις και συχνότερα και εντονότερα. 

Ενδοσχολική βία

Για την ενδοσχολική βία μεριμνά το υπουργείο Παιδείας
Σημαντικά και αυξανόμενα τα φαινόμενα εκφοβισμού στα σχολεία της χώρας
Για την ενδοσχολική βία μεριμνά το υπουργείο Παιδείας

2
εκτύπωση  

Την ενδοσχολική βία αποφάσισε να πατάξει το υπουργείο Παιδείας, προχωρώντας παράλληλα στην ίδρυση  Παρατηρητηρίου για την πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου. 

Κυριακή, 21 Οκτωβρίου 2012

Δυο λόγια για...τους αιρετούς


Από τον Βασίλη Πρασσά,  υποψήφιο αιρετό για ΠΥΣΔΕ Ζακύνθου με την Κίνηση για Ενεργή ΕΛΜΕΖ / vprassas45@gmail.com / Τηλ. 6945978893

Ο αιρετός δεν αρκεί απλώς να γνωρίζει και να ερμηνεύει καλά τους νόμους. Δεν αρκεί απλώς να τους εφαρμόζει και να τους εφαρμόζει σωστά. Ο αιρετός δεν είναι ένας απλός «ενδιάμεσος-διαμεσολαβητής» ή «διεκπεραιωτής» των νόμων.
Ο αιρετός δεν κουβαλάει μόνο νομολογικά, αλλά και αξιακά φορτία, διότι καλείται να διαχειριστεί τρία θεμελιώδη μεγέθη: το νόμο, την ηθική και το δίκαιο.

Κυριακή, 14 Οκτωβρίου 2012

Επιστήμη και Ηθική / Κριτήριο Αξιολόγησης Γ΄ Λυκείου



ΚΕΙΜΕΝΟ
Επιστημονική γνώση και ηθική   / Ημερομηνία: 13/05/2007
Συναρτάται άραγε η επιστήμη με την ηθική σε ένα θεωρητικό όσο και πρακτικό επίπεδο ή είναι ανεξάρτητη και αποκομμένη η μία από την άλλη; Στο ερώτημα αυτό, που αποκτά στις μέρες μας μία ιδιαίτερη, ζωτική σημασία, καλούμαστε εκ των πραγμάτων να δώσουμε μία όσο το δυνατόν πιο τεκμηριωμένη απάντηση.Παρότι η φιλοσοφική, η επιστημολογική και η κοινωνιολογική θεώρηση του θέματος δεν αφήνουν κατά τη γνώμη μου περιθώρια για μία απάντηση, που δεν θα ήταν μονοσήμαντα καταφατική, οι απόψεις της επιστημονικής και της φιλοσοφικής κοινότητας δεν φαίνεται να συγκλίνουν σε μία κοινή θέση.

Πέμπτη, 11 Οκτωβρίου 2012

ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ



Πόσο ηθικοί είναι οι επιστήμονες;
 enet.gr, 11:25 Πέμπτη 18 Ιουνίου 2009

Η εικόνα ενός χώρου όπου ανθούν διεθνώς η ανεντιμότητα, το «μαγείρεμα» των στοιχείων της επιστημονικής έρευνας και η εξάρτηση από μεγάλα οικονομικά συμφέροντα, προκύπτει από μια νέα μελέτη, η οποία εξέτασε το ηθικό επίπεδο των επιστημόνων, τις πρακτικές τους και τη γνώμη που οι ίδιοι έχουν για τον τομέα τους και τους συναδέλφους τους.

Κυριακή, 7 Οκτωβρίου 2012

ΦΤΩΧΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ / Κριτήριο Αξιολόγησης Γ' Λυκείου



ΚΕΙΜΕΝΟ
Σήμερα ο φτωχός δεν είναι ένας πλούσιος με λιγότερα λεφτά αλλά ένας "άλλος άνθρωπος". Η εισοδηματική φτώχεια (έλλειψη πόρων) καταλήγει σε μια ανθρώπινη φτώχεια με την έννοια της άρνησης των κοινών αξιών. Καθώς δεν μοιραζόμαστε πλέον κοινούς μύθους, κοινές μορφές ζωής και κυρίως κοινές αντιλήψεις για τον άνθρωπο και για τον κόσμο και ούτε τρέφουμε ο καθένας για τον πλαϊνό συναισθήματα φιλαλληλίας, ο φτωχός αισθάνεται νομιμοποιημένος και εξ αρχής δικαιολογημένος στην οριστική απόρριψη τόσο της σταθερής τελικής αξίας της ζωής όσο και ορισμένων λειτουργικών αξιών της κοινωνίας.