ΕΔΩ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΘΕΣΕΤΕ ΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΑΣ / ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ / ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΕΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΘΑ ΕΧΕΤΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ακολουθήστε τα εξής βήματα:
1. κάντε εγγραφή-σύνδεση στο εικονίδιο "παρακολούθηση" πάνω δεξιά
2. πατήστε-ανοίξτε το "σχόλια" που βρίσκεται ακριβώς από κάτω (δεξιά)
3. γράψτε την ερώτησή σας στο πλαίσιο-φόρμα κειμένου που βρίσκεται στη "δημοσίευση σχολίου"
4. και πατήστε "δημοσίευση σχολίου"
ΚΑΙ ΘΑ ΕΧΕΤΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ακολουθήστε τα εξής βήματα:
1. κάντε εγγραφή-σύνδεση στο εικονίδιο "παρακολούθηση" πάνω δεξιά
2. πατήστε-ανοίξτε το "σχόλια" που βρίσκεται ακριβώς από κάτω (δεξιά)
3. γράψτε την ερώτησή σας στο πλαίσιο-φόρμα κειμένου που βρίσκεται στη "δημοσίευση σχολίου"
4. και πατήστε "δημοσίευση σχολίου"
όταν μια παράγραφος αναπτύσεται με αίτιο - αποτέλεσμα το αποτέλεσμα αποτελεί κατακλείδα της παραγράφου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι, το αποτέλεσμα εντάσσεται μέσα στη βασική συλλογιστική ανάπτυξης της παραγράφου, οπότε εντάσσεται μέσα στις Λεπτομέρειες και δεν αποτελεί Κατακλείδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να έχει Κατακλείδα μια τέτοια παράγραφος, θα πρέπει να συναχθεί, στο τέλος και πάντα υπό τη μορφή ξεχωριστής περιόδου, ένα συμπέρασμα που να συνοψίζει-αναφέρει-επαναλαμβάνει πως η συγκεκριμένη αιτία οδηγεί στο συγκεκριμένο αποτέλεσμα ή, αν πρόκειται για περισσότερα αποτελέσματα, πως οδηγεί στα συγκεκριμένα αποτελέσματα, συνήθως δοσμένα μέσα σε ένα ευρύτερο νοηματικό πλαίσιο. Π.χ. "Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε πως το χ πλήττει την κοινωνική συνοχή".
Και την Κατακλείδα τη βάζουμε συνήθως όταν έχει προηγηθεί μια μακροσκελής και σύνθετη ανάπτυξη των Λεπτομερειών, οπότε ο αναγνώστης χρειάζεται μια σύνοψη στο τέλος για να μη "χάσει τη μπάλα!"
Ευχαριστώ Μαύρα
εγώ σας ευχαριστώ που λύσατε την απορία μου!:)
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΙΑΤΙ Ο ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΕΛ. 19, ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 3, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΣ;
ΑπάντησηΔιαγραφήγιατι εισαι πουστης
ΔιαγραφήΔεν είναι παραγωγικός, αλλά επαγωγικός, διότι είναι σχέση αιτίου - αποτελέσματος. Αίτιο και προκείμενη είναι "Στο περσινό μου ταξίδι...αγενέστατα" και αποτέλεσμα-Συμπέρασμα "Όλοι οι Γάλλοι είναι αγενείς".
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ένα τέτοιος συλλογισμός είναι επαγωγικός, ΑΣΧΕΤΑ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΠΟΥ ΔΙΑΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΟ ΛΟΓΟ, ΑΣΧΕΤΑ ΑΝ ΠΡΩΤΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ ΑΙΤΙΟ-ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΗ.
ΠΡΟΣΟΣΧΗ: ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥΜΕ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΟΣ, ΑΣΧΕΤΑ ΜΕ ΤΟ ΠΩΣ ΑΥΤΑ ΔΙΑΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΛΟΓΟ
Πρέπει να ξεκινάμε με παράγραφο την αρχή όλων των κειμένων?
ΑπάντησηΔιαγραφήαη γαμησου μας τα πριξες, μπασταρδε
ΔιαγραφήΗ παραγραφοποίηση είναι μια τεχνική (προκαθορισμένου μεγέθους εσοχή στην αρχή της παραγράφου) για να δηλώσουμε πως στο σημείο εκείνο αρχίζει μια παράγραφος ή αλλάζουμε παράγραφο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπό την έννοια αυτή, στην αρχή ενός κειμένου δεν είναι αναγκαία, δεδομένου ότι δεν μπορεί να προκληθεί καμιά απολύτως σύγχυση στον αναγνώστη.
Και η νέα τάση μάλιστα -και η δική μου άποψη- είναι πως δεν πρέπει να κάνουμε παραγραφοποίηση στην αρχή του κειμένου.
πώς βαθμολογείται η παραγωγή λόγου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ ΒΑΘΜΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΜΕ 40 ΜΟΝΑΔΕΣ ΣΤΙΣ 100
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ:
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ:20 ΜΟΝ.
ΜΟΡΦΗ/ΕΚΦΡΑΣΗ:12 ΜΟΝ.
ΔΟΜΗ/ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ:8 ΜΟΝ.
αποτελουσε ο δυτικος τροπος ενδυσης πραγματικα ενα δειγμα χειραφετησης απο την υποτελεια στην παραδοση η μια νεα μορφη υποτελειας στη δυση
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο δυτικό καπιταλιστικό σύστημα εξουσίας, όπως και κάθε σύστημα εξουσίας διαχρονικά, "πατάει" πάνω στην ανάγκη χειραφέτησης των ανθρώπων από διάφορα "κατεστημένα καταπιεστικά αντικείμενα-συστήματα", όπως -υπό προϋποθέσεις- μπορεί να είναι και η παράδοση, και δημιουργεί ψευδαισθήσεις απεξάρτησης, προκειμένου να αναχθεί το ίδιο σε κυρίαρχο "εξουσιαστικό υποκείμενο-υπερσύστημα".
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ διαδικασία αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της δυναμικής που αναπτύσσει ένα υπερσύστημα (καπιταλιστικό) να επικυριαρχήσει επί των υποσυστημάτων του, είτε αυτά είναι ανθρωποσυστήματα είτε άλλα κοινωνικοπολιτισμικά συστήματα.
Αυτό, νομίζω, συνέβη και με τον τρόπο ένδυσης
Όταν γίνεται επίθεση στο ήθος του αντιπάλου, έχουμε ταυτόχρονα και επίκληση στο συναίσθημα του δέκτη;
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι, γίνεται ταυτόχρονα και επίκληση στο συναίσθημα του δέκτη, καθώς δημιουργούνται σ΄ αυτόν διάφορα συναίσθημα, αφενός για τον «αντίπαλο», όπως για παράδειγμα αποστροφή, αγανάκτηση… και αφετέρου για τον πομπό, όπως για παράδειγμα εμπιστοσύνη, ασφάλεια κ.λπ.
ΑπάντησηΔιαγραφήαη γαμησου
ΔιαγραφήΔάσκαλε
ΑπάντησηΔιαγραφή1. "Φιλόζωος" ή "Ζωόφιλος";
2. "Μεταγραφή" ή "μετεγγραφή";
3. "Υποθηκοφυλάκειο" ή "Υποθηκοφυλακίο"; Κι αν είναι σωστό το "Υποθηκοφυλακίο" θα είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον να μάθουμε πως παράγεται.
Καλησπέρα! Είμαι εκπαιδευτικός και εργάζομαι στο Ηράκλειο Κρήτης. Έχω υπηρετήσει την οργανική μου και επειδή δεν έχω αρκετά μόρια κάθε χρόνο (εδώ και τρία χρόνια) ζητώ απόσπαση εντός ΠΥΣΠΕ την οποία και παίρνω. Υπάρχει περίπτωση φέτος για κάποιο λόγο να μην γίνουν δεκτές οι αποσπάσεις? Ακούω διάφορα και έχω ανησυχήσει
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαργαρίτα, καλημέρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠράγματι, υπάρχει μια έντονη φημολογία περί περιορισμού και των αποσπάσεων γενικότερα και εντός των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ ειδικότερα. Και το βασικό κριτήριο, λένε, θα είναι οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Το ίδιο όμως έλεγαν και πέρυσι και σχεδόν το σύνολο των αποσπάσεων ικανοποιήθηκαν. Και αν μάλιστα κάτι τρέχει και με "εκλογές" μάλλον θα ρίξουν "πολύ νερό στο κρασί τους"...
Πάντως, η απόσπασή σου θα εξαρτηθεί από το ΠΥΣΠΕ, οπότε εξαρτάται και από το τι θα αποφασίσουν να κάνουν αυτοί και τι "άκρες" -δυστυχώς- έχεις.
Σου εύχομαι να πάρεις απόσπαση και γρήγορα να ηρεμήσεις
Φίλε, Ίωνα, συγγνώμη για την καθυσρέρηση στην απάντηση (διακοπές... και από το διαδίκτυο)
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Καλύτερα "φιλόζωος", διότι πρόκειται γι΄αυτόν που αγαπά τα ζώα (φιλώ+ζώο), κατά τα φιλόσοφος, φιλόλογος, φιλάργυρος, φιλάνθρωπος
2. μεταγραφή<μετά+γράφω (=μεταφέρω ένα κείμενο σε μια άλλη μορφή, ξαναγράφω, αποδίδω σε γραπτή μορφή έναν προφορικό λόγο, διασκευάζω μουσικά έργα), αλλά και από το "μεταγράφομαι" (για τους αθλητές, μεταγραφή αθλητή)
μετεγγραφή<μετ-εγγράφομαι (=διαγράφομαι από κάποιους καταλόγους και εγγράφομαι εκ νέου σε κάποιους άλλους. Και χρησιμοποιείται σχεδόν αποκλειστικά για μαθητές και σπουδαστές)
3. Για το "υποθηκοφυλακείο" υπάρχει πολύ κουβέντα. Επιλέγω να χρησιμοποιώ το "υποθηκοφυλακείο", λόγω της κυριαρχίας της κατάληξης -είο στη δήλωση του τόπου. Βέβαια, υπάρχει και τύπος "φυλάκιο" στην Αρχαία, πιθανόν λόγω, σύμφωνα με τον Μπαμπινιώτη, και της ευρύτερης, μη σταθερής τοπικής σημασίας, π.χ. θησαυροφυλάκιο
Δάσκαλε καταρχην συγχαρητήρια και για τη θεωρια και πράξη και για τους πληροφοριοδείκτες.Κάποιες απορίες μαθητών πράγματι στοχεύουν στο κέντρο.α)ποιά η αναγκαιότητα ύπαρξης του αναλογικού συλλογισμού εφόσον υπάρχει η επαγωγή με αναλογία; Β)επίκληση στην αυθεντία ή επίκληση στη λογική με τεκμήριο αυθεντία;΄Γ)οι αναφορικές προσθετικές εμφανίζονται και χωρις το κόμμα¨;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνάδελφε, καταρχάς καλή επιτυχία στο blog σου και όμορφα "ταξίδια".
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ΄ ευχαριστώ και για τα καλά σου λόγια.
Όσον αφορά στα ερωτήματα των παιδιών, έχουν απόλυτο δίκιο, διότι μόνο σύγχυση τους προκαλούμε (ή μάλλον το σχολικό βιβλίο και όλοι εμείς που προσπαθούμε να συμβιβάσουμε τα όσα πρέπει να τους πούμε με τα όσα γράφει το βιβλίο).
Τα πράγματα πάντως είναι αρκετά πολύπλοκα.
Και για να μην σε κουράζω:
α) Κατά την άποψή μου αυτό που πρέπει να ξεκαθαρίσουμε στα παιδιά είναι ότι:
1. ο αναλογικός συλλογισμός δεν είναι μια τυπική αναλογία (το α είναι όπως το β), αλλά από μερικές προκείμενες προκύπτει μερικό συμπέρασμα (βλ. σχ. βιβλ.)
2. όταν υπάρχει τυπική αναλογία και βάση αυτής προκύπτει ένα γενικό συμπέρασμα είναι επαγωγή (το συμπέρασμα αυτό ξεπερνά το συμπέρασμα της αναλογίας-αναλογικού συλλογισμού: άρα το α είναι όπως το β, και γι΄ αυτό αποτελεί γενικευτική κρίση, βλ. παραδείγματα στο σχ. βιβλ.)
3. συνήθως η ερώτηση δίνει σε παρένθεση το τι πρέπει να ψάξουν οι μαθητές, π.χ. Να βρείτε τα είδη των συλλογισμών (παραγωγικοί ή επαγωγικοί) στα παρακάτω...
β) Πιο μπερδεμένα τα πράγματα. Πολλοί λένε πολλά και το βιβλίο επιτείνει τη σύγχυση. Έχω άποψη για το πότε ισχύει το ένα και πότε το άλλο, αλλά δεν προκύπτει από τα όσα λέει η βιβλίο, οπότε δεν μπερδεύω τα παιδιά
Στα παιδιά μου λέω το εξής: Στο σημείο... υπάρχει επίκληση στην αυθεντία. Ο συγγραφέας επικαλείται την άποψη-αξιοπιστία του..., προκειμένου να πείσει τους δέκτες/στηρίξει την άποψή του κ.λπ. Βέβαια, η παραπομπή στην άποψη... του... μπορεί να θεωρηθεί και τεκμήριο, άρα και επίκληση στη λογική του δέκτη, δεδομένου ότι...
γ) Νομίζω πως οι προσθετικές αναφορικές εμφανίζονται πάντα με κόμμα, διότι το κόμμα δηλώνει/φανερώνει αν το νόημά τους είναι ή δεν είναι αναγκαίο συμπλήρωμα.
π.χ. Πέταξα το μήλα που σάπισαν: προσδιοριστική (πέταξα όσα από τα μήλα σάπισαν)
Πέταξα τα μήλα, που σάπισαν: προσθετική(πέταξα όλα τα μήλα που σάπισαν)
Ευχαριστώ
Δάσκαλε ευχαιστώ για την απάντηση.Οσον αφορά την επαγωγή ,αυτή σύμφωνα με το βιβλίο σου που το θεώρω βασικό εγχειρίδιο θεωρίας,αξιολογείται ως τέλεια ή ατελής και με βάση τη διάκριση γενίκευσης ,αιτίου αποτελέσματος και αναλόγιας. Αυτή η διάκριση αφορά την εγκυρότητα και μόνο;δηλαδη τους επαγωγικούς γεν τους αξιολογούμε όπως τους παραγωγικούς ως προς την εγκυρότητα την αλήθεια και την ορθότητα τους;Έυχαριστώ και χαιρετισμούς απο την όμορφη Χαλκιδική στην όμορφη Ζάκυνθο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε από την όμορφη Χαλκιδική,
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι επαγωγικοί συλλογισμοί κανονικά αξιολογούνται ως προς το κατά πόσο δίνουν τέλεια και ασφαλή επαγωγή, αναλόγα με το είδος τους, γενίκευση... κλπ. Όταν δίνουν τέλεια και ασφαλή επαγωγή μπορούν να θεωρηθούν έγκυροι-ορθοί. Ειδάλλως, άκυροι.
Τα κριτήρια εγκυρότητα, αλήθεια και ορθότητα, όπως ορίζονται στο σχ. βιβλ., ισχύουν για τους παραγωγικούς συλλογισμούς.
Βέβαια, αν η άσκηση -κακή διατύπωση- το ζητάει οι μαθητές ακολουθούν τα γνωστά περί εγκυρότητας, αλήθειας και ορθότητας.
ΔΑΣΚΑΛΕ ΑΝ Η ΑΙΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΑΝΑΓΚΑΙΑ Η ΜΟΝΟ ΕΠΑΡΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΔΙΑΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΠΙΘΑΝΟΛΟΓΙΚΑ ,Η ΕΠΑΓΩΓΗ ΑΤΕΛΗΣ ΑΛΛΑ Ο ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΓΚΥΡΟΣ;΄ΚΑΙ ΑΚΟΜΗ Η ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΠΑΝΤΟΤΕ ΑΤΕΛΗΣ ΕΠΑΓΩΓΗ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι, αν το συμπέρασμα είναι πιθανολογικό ο συλλογισμός είναι έγκυρος, υπό την έννοια του αποδεκτού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αναλογία δίνει πάντα ατελή επαγωγή, οπότε "παίζει" μόνο αν έχει ή δεν έχει, και πόση, αποδεικτική ισχύ
δασκαλε οι παραλογισμοί αφορούν την εγκυρότητα ή την αλήθεια;ή διάκριση κατά την ύλη και μορφή τι αντιπροσωπεύει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι παραλογισμοί αφορούν κατά βάση την αλήθεια. Εξωτερικά μοιάζουν να είναι έγκυροι. Τις περισσότερες φορές δεν είναι. Ενδέχεται, βέβαια, να είναι έγκυροι ως προς τη μορφή (ορθή συλλογιστική πορεία που...), αλλά σίγουρα αντιβαίνουν στις συνθήκες αληθείας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩς προς την ύλη: αυτοί που το περιεχόμενό τους δεν αληθεύει/στρέβλωση των συνθηκών αληθείας (εξωτερικά μοιάζουν έγκυροι ή μπορεί και να είναι).
Ως προς τη μορφή: αυτοί που δεν είναι ούτε καν έγκυροι (και σίγουρα βέβαια μη αληθείς)
δάσκαλε συγγν΄μη για την ταλαιπωρία αλλά το ψάξιμο φέρνει στην επιφάνεια συνεχείς απορίες.α)οι άκυροι ή ψευδείς συλλογισμοί είναι όλοι παραλογισμοί ;΄β)οι αναλογισμοί συλλογισμοί πως αξιολογούνται;΄γ)το βιβλίο του καθηγητή αναγράφει οι η αναλογία μπορεί να δίνει τέλεια επαγωγή;ίσχύει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν με πειράζει καθόλου. Το επιζητώ μάλιστα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛοιπόν, κατά την άποψή μου,
α) ναι, είναι όλοι παραλογισμοί, που οφείλονται ή σε λογικό σφάλμα ή σε πρόθεση
β) η αναλογία για να έχει αποδεικτική ισχύ πρέπει να είναι κυριολεκτική βέβαια και το συμπέρασμα να είναι πιθανολογικό. Όμως ένα πιθανολογικό συμπέρασμα δεν μπορεί να δώσει τέλεια επαγωγή. Οπότε η αναλογία δεν μπορεί να δώσει τέλεια επαγωγή
(Κρατώ μια επιφύλαξη για συγκρίσεις πραγμάτων που βρίσκονται "πολύ κοντά", π.χ. ηλεκτρονικός υπολογιστής και κινητά νέας γενιάς. Εκεί ενδεχομένως να μπορεί να γίνει μια αναλογία που να δίνει ένα βέβαιο συμπέρασμα, εφόσον βέβαια η διαδικασία και το συμπέρασμα εστιάζουν σε συγκεκριμένα και ακριβώς το ίδιο κοινά χαρακτηριστικά, π.χ. σε θέματα-δυνατότητες πλοήγησης στο διαδίκτυο)
ΔΆΣΚΑΛΕ ΣΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΞΕΤΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Η ΜΟΝΟ ΤΙς ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΕΣ¨;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι τις προκείμενες και το συμπέρασμα, διότι μπορεί οι προκείμενες να αληθεύουν, αλλά να συνάγεται ένα αυθαίρετο-αναληθές συμπέρασμα
ΑπάντησηΔιαγραφήπαρακαλω πειτε μου πως ξεχωριζω βουλητικες και τελικες προτασεις?
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο "να" εισάγει βουλητικές προτάσεις, όταν: α)δηλώνει επιθυμία-βούληση (δεν δηλώνει σκοπό, δηλαδή δεν έχει τη σημασία του "για να")
ΑπάντησηΔιαγραφήβ)η πρόταση που ακολουθεί "να...." είναι ονοματική, δηλαδή έχει συντακτική θέση υποκειμένου, αντικειμένου ή επεξήγηση στο ρήμα ή σε όρο της πρότασης από την οποία εξαρτάται
δάσκαλε καλησπέρα ,πώς μπορούμε να δώσουμε στους μαθητές ενα ασφαλή κανόνα σχετικά με τη διάκριση ανάμεσα στην αυθεντία ως τρόπο πειθούς και ως μέσο που ανήκει στη λογική;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν υπάρχει! Και αν υπάρχει, μπορεί να μπερδέψει τα πράγματα και τα παιδιά ή να αξιολογηθεί από εμάς λανθασμένα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ πρότασή μου είναι:
αν ζητάει τρόπους πειθούς, το λέμε επίκληση στην αυθεντία
αν ζητάει να βρείτε τρόπους και μέσα επίκλησης στη λογική, το λέμε τεκμήριο-αυθεντία-παραπομπή σε άποψη ειδικού
αν ζητάει επίκληση στην αυθεντία, το λέμε αυθεντία
δάσκαλε καλησπέρα στο βι ερώτημα μπορούμε να τοποθετήσουμε αυτούσιο το απόσπασμα ως θεματική στην παράγραφο μας;έπίσης στη διαφήμιση ο λανθάνων μπορεί να θεωρηθεί μέσο της επίκλησης στο ήθος δέκτη,όπως και ο συνειρμός ιδεών στο συναίσθημα και η περιγραφή ιδιοτήτων προιοντος στη λογική;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνάδελφε, καλημέρα! Πλοηγούμενος είδα το blog και ψυχορμήτως - αυθορμήτως αισθάνθηκα την επιθυμία να πω συγχαρητήρια για την υπέρχοχη δουλειά σου!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλικά,
Γιώργος Κουγιουμτζής
Διευθυντής ΣΔΕ Πειραιά
Υ.Γ. Θα παραπέμψω με link στο blog, σχεδιάζοντας ένα απλό εκπαιδευτικό σενάριο για την παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην επεξεργασία λεξιλογίου (και με τη χρήση προθέσεων). Καλές εκπαιδεύσεις!
Συνάδελφε, σ΄ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, όπως και για την "αξιοποίηση" του blog μου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή δύναμη, έμπνευση και δημιουργική διάθεση
(τα χρειαζόμαστε περισσότερο από κάθε άλλη φορά...)
ΕΝΑ ΚΑΛΟ ΘΕΜΑ ΕΚΘΕΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΤΟΥ 2012??????
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΙ ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑΤΕ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΚύριε Πρασσά η φράση ''ορόσημο πανάρχαιας μνήμης'' στα θέματα των πανελλαδικών θεωρείται μεταφορά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι, καθαρή και αδιαμφισβήτητη μάλιστα
ΔιαγραφήΩραία! Ευχαριστώ για την απάντηση.
ΔιαγραφήΒασίλη καλησπέρα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΘέλω την γνώμη και τα φώτα σου στο άρθρο που έχω ανεβάσει στο blog μου, είναι Μαθηματικές λέξεις, εκφράσεις, που συνηθίζουν να κάνουν λάθος οι καθηγητές.
Υπάρχουν πολλά διφορούμενα, τουλάχιστον έτσι τα κρίνουμε εμείς και θέλουμε την ανάγκη ενός πιο ειδικού να μας ξεμπλέξει!
Αναμένω τα σχόλια σου μόλις βρεις χρόνο, ο σύνδεσμος βρίσκεται στην θέση http://lisari.blogspot.gr/2012/07/blog-post_17.html
Με εκτίμηση,
Μάκης Χατζόπουλος
καλημερα. Εχω γαι χρονια την απορια γιατι λεμε μενω στου Ζωγραφου, στου Γκυζη, στου Παπαγου και οχι μενω στον παπαγο, στον Ζωγραφο στην Γκυζη. Ευχαριστω εκ των προταιρων
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιότι εννοείται "στην περιοχή ή συνοικία του Ζωγράφου" = σε + του = στου Ζωγράφου
ΔιαγραφήΚαλημέρα σας....θα ήθελα να σας ρωτήσω για το αντικείμενο.Όταν μας ρωτάνε από ποια λέξη εξαρτάται είναι πάντα το ρήμε ή και κάποιο άλλο μέρος του λόγου;;;Το ίδιο ισχύει και για το υποκείμενο;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο αντικείμενο και το υποκείμενο εξαρτώνται από ρήμα, ρηματική φράση (απρόσωπη έκφραση, π.χ. είναι καλό να...) ή μετοχή
ΔιαγραφήΣας ευχαριστώ πολύ....υπέροχη και διαφωτιστική δουλειά....
Διαγραφήσυλλογισμο βρισκουμε μονο οταν το κειμενο κανει επικληση στη λογικη???
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι
ΔιαγραφήΚύριε Πρασσά, θα ήθελα να σας ρωτήσω ποιον θεωρείται ποιο σωστό τρόπο ανάπτυξης μιας παραγράφου του κυρίου μέρους μιας έκθεσης. Πείτε πως τα ζητούμενα είναι τα αίτια και τα αποτελέσματα της λεξιπενίας. Θα αναπτύξουμε τα αίτια σε μία παράγραφο και τα αποτελέσματα σε μια ακόμη ή κάθε αίτιο θα αναπτύσσεται σε ξεχωριστή παράγραφο? Με τον δεύτερο, όμως, τρόπο δεν αναπτύσσουμε πολύ λιγότερα αίτια ή αποτελέσματα? (ας πούμε τρία για το καθένα). Γιατί πόσες παραγράφους να κάνουμε στην έκθεση μας? Αν αναπτύξουμε τρία αίτια και τρία αποτελέσματα μαζί με πρόλογο κι επίλογο, γίνονται 8 παράγραφοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να βγει γύρω στις 500-600 λέξεις χρειάζονται περίπου 4 - 6 παράγραφοι στο Κύριο Μέρος, οπότε αν είναι 2 ζητούμενα, 2+2 ή 3+3 (εξαρτάται από το μέγεθος των παραγράφων). Σε κάθε παράγραφο καλό είναι να υπάρχουν 2-3 επιχειρήματα, π.χ. αιτίες. Αυτό προϋποθέτει μια καλή ομαδοποίηση πληροφοριών, π.χ. "Είναι και θέμα αγωγής... Φταίει καταρχάς η οικογένεια... Ευθύνη βέβαια φέρει και το σχολείο..."
ΑπάντησηΔιαγραφή