Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου 2011

Οι μαθητές θέλουν ελεύθερο χρόνο


Να μειωθεί ο αριθμός και η ύλη των μαθημάτων, να διασφαλίζεται περισσότερος ελεύθερος χρόνος για τους μαθητές, να αποκτήσει ο μαθητής το δικαίωμα- ευθύνη της επιλογής και να ενισχυθεί άμεσα το καθηγητικό δυναμικό με καθηγητές νεώτερους στην ηλικία, οι οποίοι φαίνεται να έχουν αμεσότερη και ευκολότερη πρόσβαση στους μαθητές ζητούν οι μαθητές του λυκείου, σύμφωνα με δημοσκόπηση της GPO για λογαριασμό του υπουργείου Παιδείας, δημοσκόπηση που θα παρουσιαστεί την Δευτέρα.

Η δημοσιοποίηση της δημοσκόπησης που διεξήχθη τον Φεβρουάριο του 2011 αποδεικνύει την απόφαση της κυβέρνησης και της υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου να προχωρήσει άμεσα σε μεγάλες αλλαγές στο λύκειο, ενώ αντίστοιχες αλλαγές που θα αλλάξουν ριζικά τον χαρακτήρα της εκπαίδευσης (και που προφανώς θα προκαλέσουν αντίστοιχα μεγάλες αντιδράσεις) σχεδιάζονται έως και το φθινόπωρο και για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Μεταξύ άλλων και σύμφωνα με την δημοσκόπηση της GPO που δημοσιεύει το real.gr το 70,7% των μαθητών πιστεύει ότι το δικαίωμα του μαθητή να επιλέγει τα μαθήματα που θα παρακολουθεί θα κάνει το σχολείο πιο ενδιαφέρον για τον μαθητή και την εκπαιδευτική διαδικασία πιο αποτελεσματική. Το 69,3% απαντά "ναι" και το 16,1% "μάλλον ναι" στο ερώτημα αν το πρόγραμμα σπουδών του νέου λυκείου θα πρέπει να διασφαλίζει περισσότερο ελεύθερο χρόνο στους μαθητές.

Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι τα ευρήματα για την παραπαιδεία. Το 50,4% των ερωτηθέντων αποδίδει την παραπαιδεία (φροντιστήρια) στο βαθμό αποτελεσματικότητας του σχολικού προγράμματος, το 26% στη νοοτροπία του Έλληνα γονέα και το 21,2% στον ανταγωνιστικό χαρακτήρα των εξετάσεων. Το 34,3% θεωρεί ότι η παραπαιδεία μπορεί να μειωθεί με ενισχυτική διδασκαλία στο σχολειό, το 33,2% με την αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, το 6,7% με ψηφιακά βοηθήματα, ενώ το 12,5 % θεωρεί ότι η παραπαιδεία και τα φροντιστήρια δεν μπορούν να μειωθούν με κανένα τρόπο.

Στην ερώτηση με βάση ποιο κριτήριο θα πρέπει να γίνεται η εισαγωγή των μαθητών στα Πανεπιστήμια το 4,3% απαντά μόνο με το βαθμό του απολυτηρίου, το 10% μόνο με το βαθμό των πανελλαδικών εξετάσεων, το 29,6% ζητά το κάθε Πανεπιστήμιο να ορίζει τα κριτήρια επιλογής, ενώ το 55% τάσσεται υπέρ ενός μεικτού συστήματος που θα περιλαμβάνει όλα ή κάποια από τα προηγούμενα. Στην περίπτωση που το σύστημα εισαγωγής είναι μεικτό, το 39,2% θεωρεί ότι την βαρύτητα για το κριτήριο στον υπολογισμό του τελικού βαθμού θα πρέπει να έχει ο βαθμός των πανελλαδικών εξετάσεων, το 30,9% ο βαθμός του απολυτηρίου λυκείου και το 29,9% τα κριτήρια επιλογής του κάθε Πανεπιστημίου.

Γονείς-καθηγητέςΑξίζει να σημειωθεί ότι τα κριτήρια είναι περισσότερο αυστηρά μεταξύ των γονέων στους οποίους επικρατεί η άποψη ότι οι καθηγητές ενδιαφέρονται μόνο για τα ιδιαίτερα μαθήματά τους, καθώς οι περισσότεροι γονείς πιστεύουν ότι δουλειά γίνεται μόνο στο φροντιστήριο. 

Οι γονείς επισημαίνουν επίσης την ανάγκη να γίνεται έλεγχος στους καθηγητές, τις διαρκείς μεταρρυθμίσεις του εκπαιδευτικού συστήματος που αποπροσανατολίζουν το μαθητή και την οικογένειά του, ενώ τονίζουν πως για την παραπαιδεία ευθύνονται κυρίως οι καθηγητές που δεν ασχολούνται με τις αδυναμίες των μαθητών. Από τους γονείς εκτιμάται πως καταλήψεις, απεργίες, συνελεύσεις καθηγητών σε συνδυασμό με τον όγκο της διδακτέας ύλης ωθούν τους μαθητές στα φροντιστήρια ώστε να καλυφθεί η εξεταστέα ύλη, ενώ επισημαίνεται και η νοοτροπία των ελλήνων γονέων σχετικά με τις σπουδές του μαθητή, δηλαδή η ταύτιση της έννοιας «επιτυχία στη ζωή», με την έννοια «γνώση» και με την έννοια «φροντιστήριο». Είναι εντυπωσιακό το συμπέρασμα πως ακόμα και να μην υπήρχαν εξετάσεις στο σχολείο, οι γονείς θα έστελναν τα παιδιά τους φροντιστήριο γιατί στο σχολείο δεν μαθαίνουν σωστά!
Οι μαθητές θέλουν ελεύθερο χρόνο
20/3/2011 11:10:00 μμ | Σκουρής Βασίλης
http://www.real.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου