Κυριακή, 21 Οκτωβρίου 2012

Δυο λόγια για...τους αιρετούς


Από τον Βασίλη Πρασσά,  υποψήφιο αιρετό για ΠΥΣΔΕ Ζακύνθου με την Κίνηση για Ενεργή ΕΛΜΕΖ / vprassas45@gmail.com / Τηλ. 6945978893

Ο αιρετός δεν αρκεί απλώς να γνωρίζει και να ερμηνεύει καλά τους νόμους. Δεν αρκεί απλώς να τους εφαρμόζει και να τους εφαρμόζει σωστά. Ο αιρετός δεν είναι ένας απλός «ενδιάμεσος-διαμεσολαβητής» ή «διεκπεραιωτής» των νόμων.
Ο αιρετός δεν κουβαλάει μόνο νομολογικά, αλλά και αξιακά φορτία, διότι καλείται να διαχειριστεί τρία θεμελιώδη μεγέθη: το νόμο, την ηθική και το δίκαιο.

Ο νόμος ορίζει. Ορίζει το κανονιστικό πλαίσιο, τις αρμοδιότητες και τις υποχρεώσεις, τα όρια μεταξύ του σύννομου και του έκνομου. Η ηθική όμως υπαγορεύει. Υπαγορεύει το «ηθικό-σωστό». Και «ηθικό-σωστό» είναι ό,τι υπηρετεί την εκπαίδευση, τον εκπαιδευτικό και τον μαθητή. Και το δίκαιο επιβάλλει. Επιβάλλει την ίση μεταχείριση, την αξιοκρατική επιλογή, την προσαρμογή των νόμων στις ανάγκες και τα αιτήματα των «αντικειμένων» τους και όχι των «υποκειμένων» τους. 
Άρα, ένας αιρετός καλείται να αναζητεί διαρκώς το «σημείο» που τέμνονται οι νόμοι με την ηθική και το δίκαιο. Και αυτό το «σημείο» να αναδεικνύει, σ΄ αυτό να στοχεύει και γι΄ αυτό να αγωνίζεται.
Αυτό σημαίνει πως ένας αιρετός οφείλει:
·        να υπηρετεί απαρέγκλιτα τη δημόσια εκπαίδευση και τα αιτήματα και τις ανάγκες των εκπαιδευτικών
·        να εφαρμόζει το τρίπτυχο: Διαφάνεια (όλα να βλέπουν το φως της δημοσιότητας, τίποτα να μην γίνεται «εν κρυπτώ» ή «εν μία νυκτί», τίποτα να μη συγκαλύπτεται, τίποτα να μην στρεβλώνεται) - Αξιοκρατία (κυρίαρχο και αδιαπραγμάτευτο κριτήριο επιλογής να αποτελεί η αξιότητα) – Δικαιοσύνη (όλες οι αποφάσεις και επιλογές να υπηρετούν και να ενδυναμώνουν το περί δικαίου αίσθημα)  
·        να λειτουργεί «αιρετικά» κάθε φορά που οι νόμοι παρουσιάζουν στρεβλώσεις ή στηρίζονται σε παραπλανητικές ρητορικές. Αυτό δεν σημαίνει πως παρανομεί, σημαίνει πως  «απονομιμοποιεί» στη συνείδησή του αυτούς τους νόμους  και αγωνίζεται για τη βελτίωση, τον εξορθολογισμο ή και την ανατροπή τους
·        όχι μόνο να απέχει, αλλά και να καταπολεμά «λογικές, διαβουλεύσεις  και μεθοδεύσεις»  που υπηρετούν κομματικές σκοπιμότητες, πελατειακά και ρουσφετολογικά δίκτυα σχέσεων ή προσωπικές μεροληψίες και ρεβανσισμούς
·        να έχει, τελικά, όραμα γι΄ αυτήν τη ρημάδα την εκπαίδευση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου