Τρίτη, 31 Μαΐου 2011

Επιστολή Παραίτησης Βαθμολογητή με Καταγγελίες για Λάθος Θέματα στις Πανελλαδικές

http://edu4u.gr/Comments.aspx?qId=546

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΤΗ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

Βάσει των οδηγιών της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων και με τις ευλογίες της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, μαθητές παίρνουν 5 μόρια με ένα απλό τσεκάρισμα στη λάθος απάντηση, ενώ κάποιοι άλλοι μαθητές χάνουν αυτά τα 5 μόρια όταν τσεκάρουν το πραγματικά σωστό. Απώλεια 5 μορίων μπορεί να αποκλείσει το μαθητή από τις σχολές προτίμησής του, ειδικά αν αυτές είναι υψηλόβαθμες.

Η ελπίδα μου είναι να φτάσει το μήνυμα αυτό στα μάτια μαθητών-μαθητριών που γράψανε το σωστό, αλλά θα τους το χρεώσουν σα λάθος και θα χάσουν μόρια.

Θέλω αυτοί οι μαθητές να καταλάβουν ότι ενώ έχουν απαντήσει σωστά χάνουν μόρια και να αντιδράσουν. Εγώ δεν έχω άλλο τρόπο αντίδρασης από την παραίτησή μου και την καταγγελία που έκανα για το θέμα στην Περιφερειάρχη Θεσσαλίας.

Δε ξέρω πως θα αντιδράσουν αυτοί οι μαθητές και με ποιο μηχανισμό. Ίσως, λέω ίσως γιατί δε ξέρω από νομικίστικα, προκαλώντας οι ίδιοι ή οι γονείς τους την επέμβαση κάποιου εισαγγελέα, ο οποίος θα σταματήσει τη βαθμολόγηση και θα αποδώσει το δίκαιο αυτών των μαθητών.

Πιθανώς το μήνυμα αυτό να φτάσει και σε μαθητές που πήραν μόρια απαντώντας μεν λανθασμένα, αλλά σε συμφωνία με τις λανθασμένες οδηγίες της Κ.Ε.Ε.
Αυτοί οι μαθητές δε θα χάσουν τα μόριά τους γιατί τα λάθη τους συμφωνούν με τα λάθη της Κ.Ε.Ε.

Αυτά τα παιδιά όμως ας δείξουν μια άλλη ποιότητα και ας προωθήσουν το μήνυμα, έστω και αν η απόδοση του δικαίου θα ξαναβάλει στον συναγωνισμό και εκείνα τα παιδιά που τώρα αδικούνται.
Και δεν είναι μόνο αυτό, όπως θα δείτε και από το κείμενο με τα λάθη που σας στέλνω.

Οι μαθητές που διαβάζοντας το κείμενο μου διαπιστώσουν ότι αδικούνται κατά τη βαθμολόγηση, ας αντιδράσουν με όποιο τρόπο κρίνουν.
Εγώ με απόλυτη επίγνωση των λόγων μου το μόνο που μπορώ να τους πω είναι ότι όντως αδικούνται και ότι είμαι στη διάθεσή τους για κάθε νομική διεκδίκηση.

....................................................................

Προς την Πρόεδρο
του 48ου Βαθμολογικού Κέντρου

Κυρία Πρόεδρε, το Σάββατο 21 Μαΐου 2011, κατά την ενημέρωση των βαθμολογητών της Φυσικής Κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου, εξέφρασα τις ενστάσεις μου πάνω στις ενδεικτικές λύσεις της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων.

Τις ενστάσεις αυτές κατέθεσα με επιστολή μου στους υπευθύνους βαθμολόγησης της Φυσικής και τους παρακάλεσα να τη θέσουν υπόψη της Κ.Ε.Ε., πράγμα που έγινε.
Στην επιστολή μου αυτή, την οποία σας επισυνάπτω, αποδεικνύεται ότι οι ενδεικτικές λύσεις της Κ.Ε.Ε., βάσει των οποίων γίνεται η βαθμολόγηση των γραπτών, περιέχουν λάθη τόσο Φυσικής όσο και Μαθηματικών.

Κατά συνέπεια αυτή τη στιγμή σε όλα τα Βαθμολογικά Κέντρα βαθμολογείται ως
σωστό το λάθος. Αυτό αδικεί τους Δασκάλους εκείνους που δίδαξαν το σωστό στους μαθητές τους και πολύ περισσότερο, αδικεί τους μαθητές εκείνους, που σκεφτόμενοι καλύτερα από αυτούς που έβαλαν τα θέματα των εξετάσεων, απάντησαν μεν σωστά, αλλά σύμφωνα με τις οδηγίες της Κ.Ε.Ε. η σωστή απάντησή τους θα εκληφθεί ως λάθος.

Προκειμένου να αρθεί η αδικία, πρότεινα να σταλεί οδηγία από την Κ.Ε.Ε., ώστε να παίρνουν τα ίδια μόρια και οι μαθητές που απάντησαν λάθος, αλλά βρίσκονται σε συμφωνία με τις λανθασμένες οδηγίες της Κ.Ε.Ε. και οι μαθητές που απάντησαν απόλυτα σωστά.

Το να θέλω να μου συμπεριφερθούν ως πρόσωπο που έχει δικαίωμα να προβάλλει και να υπερασπίζεται το δίκιο του και να ζητώ να με σεβαστούν ως Δάσκαλο που έχει δικαίωμα να απαιτεί το επιστημονικά σωστό στη διόρθωση γραπτών, αν η Κ.Ε.Ε. δε θέλει να τα θεωρήσει δικαιώματά μου, ας τα θεωρήσει ένδειξη στοιχειώδους ευαισθησίας της.

Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων δε μου απάντησε, αποποιούμενη τις ευθύνες των
λανθασμένων θεμάτων που έδωσε στους υποψηφίους και αδιαφορώντας για την
ανηθικότητα στην οποία με εξαναγκάζει. Έτσι, η ελάχιστη άμυνά μου για να διατηρήσω τις αξίες μου και την αξιοπρέπειά μου ως Δάσκαλος, είναι η άρνησή μου να βαθμολογήσω το λάθος ως σωστό.

Ως εκ τούτου κα Πρόεδρε, σας παρακαλώ να δεχτείτε την παραίτησή μου από
βαθμολογητή του 48ου Βαθμολογικού Κέντρου.

Θρασύβουλος Κων. Μαχαίρας
Φυσικός
Γενικού Λυκείου Αγριάς Μαγνησίας


Θρασύβουλος Μαχαίρας
Φυσικός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου