Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011

2η ΕΝΟΤΗΤΑ / ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Κείμενο

Αν ο Φελίπε έγραφε στο ημερολόγιό του για την πρώτη μέρα στο σχολείο…

Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου, 10 το βράδυ, στο σπίτι μου.
Θεέ μου, τι μέρα ήταν και αυτή; Δε νιώθω καθόλου καλά. Είμαι σίγουρα άρρωστος! Πρέπει να έχει ανέβει στα ύψη ο πυρετός!
Είχε δίκιο, λοιπόν, η Μαφάλντα. Το σχολείο δεν είναι απλό μαρτύριο, όπως πίστευα, είναι βασανιστήριο. Ένα βασανιστήριο που ξεκινά από νωρίς το πρωί και τελειώνει αργά το βράδυ, λίγο πριν κοιμηθώ. Αν και φοβάμαι πως ούτε και στον ύπνο μου θα σταματήσει. Φοβάμαι πως θα ξυπνήσω με φρικτούς εφιάλτες!
Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση θα τρελαθώ! Σίγουρα δεν μπορεί να αντέξει έτσι ο άνθρωπος! Δεν μπορεί από τις 8.30 το πρωί να παρακολουθεί κάποιους που μιλάνε συνεχώς, που λένε-λένε για διάφορα, που δεν τα καταλαβαίνεις κιόλας! Και να σ’ άφηναν στην ησυχία σου δε θα πείραζε και τόσο πολύ. Έλα, όμως, που συνεχώς σε ταράζουν. Συνεχώς σε ρωτούν: «Το κατάλαβες αυτό Φελίπε;», «Φελίπε είσαι εδώ;», «Ποιο καλό παιδάκι θα μας πει το…», «Τώρα γράψτε…», «Διαβάστε το κομμάτι αυτό και πείτε μου…».
Και επίσης όλοι τους, Θεέ μου, τελειώνουν με τον ίδιο φρικτό τρόπο: «Λοιπόν, παιδιά μου για την επόμενη φορά…πότε έχουμε μάθημα; Αα, αύριο. Ωραία. Θα κάνετε στο σπίτι σας αυτές τις ασκήσεις και θα διαβάσετε επίσης από εκεί ως εκεί.». Το «ωραία» δεν μπορώ να καταλάβω! Αν και γι’ αυτούς γιατί να μην είναι ωραία! Αυτοί θα γυρίσουν κατάκοποι στο σπίτι; Και θα φάνε στα γρήγορα για να προλάβουν να ανοίξουν αμέσως τα βιβλία να διαβάσουν και να γράψουν για να είναι έτοιμοι την επόμενη μέρα; Όχι, βέβαια! Εμείς πρέπει να το κάνουμε αυτό! Και αυτό είναι τελικά που μας κουράζει τόσο πολύ.
Δεν μπορώ όμως άλλο!. Κουράστηκα από την πρώτη κιόλας μέρα. Θα αρρωστήσω άσχημα, δε θα αντέξω! Ας με βοηθήσει κάποιος…

ΘΕΜΑΤΑ:
Α. Γιατί, σύμφωνα με τη γνώμη του Φελίπε, «δεν μπορεί να αντέξει έτσι ο άνθρωπος!»;
Μονάδες 4
Β. Να βρείτε τη δομή (δομικά μέρη) της παραγράφου: «Και όλοι τους […]Και αυτό είναι τελικά που μας κουράζει τόσο πολύ.»
Μονάδες 4
Γ. λοιπόν, Αν, επίσης, όμως: Πώς ονομάζονται οι τονισμένες αυτές λέξεις του κειμένου (ή τι ρόλο διαδραματίζουν) και τι δηλώνει η καθεμία από αυτές;
Μονάδες 2
Δ. Σε συζήτηση που γίνεται στην τάξη σας παίρνετε το λόγο και αναφέρεστε στη συμπεριφορά και στάση που πρέπει να έχουν οι καθηγητές, προκειμένου να «χτίσουν»[1] σχέσεις επικοινωνίας και συνεργασίας με τους μαθητές. (προσχεδιασμένος προφορικός λόγος στην τάξη δύο παραγράφων, 200 περίπου λέξεων)
Μονάδες 10

Καλή επιτυχία



[1] δημιουργήσουν

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου