Τρίτη 10 Απριλίου 2012

Προτεινόμενα θέματα πανελληνιών 2012 στην έκθεση: Κίνητρα και επιλογή επαγγέλματος


ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Κίνητρα και επιλογή επαγγέλματος
Η συμπεριφορά του ατόμου είναι το αποτέλεσμα της επενέργειας δύο συνήθως παραγόντων, ενός εσωτερικού (εσωτερικό κίνητρο) ή ενός εξωτερικού (εξωτερικό κίνητρο) ή και των δύο μαζί, πράγμα που σημαίνει ότι ο στόχος που επιλέγει το άτομο εξαρτάται από το ίδιο και από το περιβάλλον, μέσα στο οποίο ζει και ενεργεί και από το οποίο δέχεται όλες τις θετικές ή αρνητικές επιδράσεις. Το άτομο, κατά συνέπεια, βρίσκεται σε μια σχέση αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον, όταν κάθε φορά εκφράζει τις προτιμήσεις του, προσανατολίζει τις επιθυμίες του ή επιλέγει τους στόχους του και επιδιώκει την πραγματοποίησή τους. Ο στόχος που επιλέγει το άτομο εξαρτάται από το ίδιο αλλά και από το περιβάλλον, σύμφωνα και με τα παραπάνω. Η επιλογή προσδιορίζεται από μια σειρά επαγγελματικών προτιμήσεων, που ενεργούν ως παρωθητικές δυνάμεις στην προσωπικότητα του ατόμου. Κάθε προτίμηση θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι, λειτουργεί ως μια δύναμη ή κίνητρο που έχει διαφορετικές επιδράσεις στο άτομο. Το ποσόν (ένταση) και το ποιόν (κατεύθυνση) των επιδράσεων αυτών χαρακτηρίζει την επιθυμία του ατόμου για την επιλογή του επαγγέλματός του (Αραβανής 1988).

Προτεινόμενα θέματα πανελληνιών 2012 στην έκθεση: Συμμετοχή των νέων


ΚΕΙΜΕΝΟ

"Υπάρχει μια Καλύτερη Νέα Γενιά", του Π. Σκλια Γ.Γ. Νέας Γενιάς, 04.12.2008.
Η μέχρι τώρα παρουσία μου στη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, ένα έτος από τον Νοέμβριο του 2007, με οδήγησε σε μια διαπίστωση, η οποία ενδεχομένως να διαφοροποιεί τη μέχρι σήμερα εικόνα που η πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας έχει για τις νεότερες γενεές στη χώρα μας, αυτή της απάθειας, της αδιαφορίας και εντέλει της μη συμμετοχής. Η προσωπική μου θέση στηρίζεται στο επιχείρημα ότι οι νέοι συμμετέχουν, ενδιαφέρονται για νέες και καλύτερες γνώσεις, απαιτούν, προσπαθούν ατομικά και συλλογικά για να έχουν μια καλύτερη ζωή. Η σημερινή νέα γενιά, παρά τις ιδιομορφίες και τις διαφορετικές κοινωνικές και πολιτικές παραστάσεις που έχει, παρουσιάζει μια ενδιαφέρουσα γενική εικόνα: όταν υπάρχει έγκαιρη πληροφόρηση και νόημα για ουσιαστική δράση, σε συνδυασμό με ειλικρινή διάθεση, τότε εμπιστεύεται και συμμετέχει ενεργά. Αν διαπιστώσει μια ψεύτικη πρόθεση, μη ουσιαστική δράση και διακρίνει σκοπιμότητα, τότε αδιαφορεί και απέχει.

Προτεινόμενα θέματα πανελληνιών 2012 στην έκθεση: Το άγχος για την εισαγωγή στα ΑΕΙ


ΚΕΙΜΕΝΟ
Οι σπουδές ως κοινωνική επένδυση
Για τα ελληνικά δεδομένα, το ερώτημα αν αξίζει να πάει κάποιος στο πανεπιστήμιο μοιάζει ρητορικό. Σε μια χώρα, όπου οι εισαγωγικές εξετάσεις για το πανεπιστήμιο αποτελούν σταθερή πηγή ειδησεογραφίας, αναλύσεων και σχολιασμών, είναι προφανές ότι υπάρχει ευρεία κοινωνική συναίνεση σχετικά με τη σημασία του γεγονότος καθεαυτού και την αξία της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης κατ΄ επέκταση. Είναι ενδεικτικό ότι τα αποτελέσματα, οι βάσεις, ακόμη και τα θέματα των εισαγωγικών εξετάσεων τροφοδοτούν εντυπωσιακά πρωτοσέλιδα στις εφημερίδες. Συνεπώς, η ελληνική κοινωνία έχει απαντήσει θετικά στο ερώτημα αν αξίζει να μπει κάποιος στο πανεπιστήμιο. Το ερώτημα που θα έπρεπε λοιπόν να τεθεί, αφορά όχι το αν αξίζει αλλά γιατί αξίζει- σωστότερα, γιατί υπάρχει η γενικευμένη πεποίθηση ότι αξίζει- να αποκτήσει κάποιος πανεπιστημιακή εκπαίδευση.

Σάββατο 7 Απριλίου 2012

Προτεινόμενα θέματα πανελληνίων 2012 στη Νεοελληνική Γλώσσα-Έκθεση: Εθελοντισμός

ΚΕΙΜΕΝΟ
Ο εθελοντισμός είναι μια πράξη μέσα από την οποία οι άνθρωποι αποκτούν  νέες δεξιότητες και βοηθούνται να είναι ενεργοί πολίτες στην κοινότητα τους. Ο εθελοντισμός δεν έχει πλαίσια και όρια, είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο που μπορεί να πάρει διάφορες μορφές και διαστάσεις με βάσει τις αξίες, αρχές και την κοινωνικό -οικονομική και πολιτισμική πραγματικότητα της κοινωνίας.

Παρασκευή 6 Απριλίου 2012

Αναφορά στον Γκρεκο / Ν. Καζαντζάκης

(πρόλογος)

"Μαζεύω τα σύνεργά μου: όραση, ακοή, γέψη, όσφρηση, αφή, μυαλό, βράδιασε πια, τελεύει το μεροκάματο, γυρίζω σαν τον τυφλοπόντικα σπίτι μου, στο χώμα. 'Οχι γιατί κουράστηκα να δουλεύω, δεν κουράστηκα, μα ο ήλιος βασίλεψε.

Πέμπτη 5 Απριλίου 2012

ΕΚΘΕΣΗ UNICEF «Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 2012»

Αθήνα, 3 Απριλίου 2012

Η Ελληνική Εθνική Επιτροπή της UNICEF παρουσίασε για πρώτη φορά την Έκθεση «Η Κατάσταση των Παιδιών στην Ελλάδα 2012» που συντάχθηκε για λογαριασμό της σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αθηνών και σκιαγραφεί την κατάσταση των παιδιών στην Ελλάδα σήμερα, καθώς και πρωτοβουλίες για τον εμβολιασμό των παιδιών στην Ελλάδα και τον κόσμο.

Τρίτη 3 Απριλίου 2012

Το ΔΝΤ "σκοτώνει" τα μνημεία μας


Μια μεγάλη παγκόσμια καμπάνια ξεκινάει ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων με το σύνθημα «τα μνημεία δεν έχουν φωνή, εσύ έχεις»…

Για τις ανάγκες της καμπάνιας επιστρατεύτηκαν, τρία σημαντικά έργα που θα κάνουν το γύρο του κόσμου σε αφίσες: το «διάσημο αγόρι της αρχαιότητας», ο περίφημος «Παις του Μαραθώνα», στην αγγλόφωνη εκδοχή, η θεά Δήμητρα, έργο του λαϊκού ζωγράφου Θεόφιλου, στην ισπανόφωνη εκδοχή και μορφές Αγίων από βυζαντινό ψηφιδωτό από το καθολικό της Μονής του Οσίου Λουκά.

H XAPTA TOY ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

H  φυσική και πολιτιστική κληρονοµιά, µε την ευρύτερη έννοια,  ανήκει σε όλους.  Όλοι έχουµε το
δικαίωµα και την υποχρέωση να κατανοούµε,  να εκτιµούµε και να διατηρούµε τις παγκόσµιες αξίες της.
Στην ευρεία έννοια του όρου  “κληρονοµιά” περιλαµβάνεται τόσο το φυσικό όσο και το πολιτιστικό
περιβάλλον. Συµπεριλαµβάνονται ακόµα σ΄ αυτήν τοπία, ιστορικοί χώροι,  τοποθεσίες και δοµηµένο περιβάλλον, καθώς και η βιοποικιλότητα,  οι συλλογές,  οι παλιές και συνεχιζόµενες πολιτιστικές πρακτικές,  η γνώση και οι ζωντανές εµπειρίες. 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ UNESCO


Ο Εκπαιδευτικός Επιστημονικός και Πολιτιστικός Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών (UNESCO) επιζητεί να προωθήσει την αναγνώριση, προστασία και διατήρηση της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς, η οποία έχει σημαντική αξία για τον άνθρωπο. Ο όρος "Πολιτιστική Κληρονομιά" αναφέρεται σε μνημεία, ομάδες κτισμάτων και χώρων με ιστορική, αισθητική, αρχαιολογική, επιστημονική, εθνολογική ή ανθρωπολογική αξία.

Κινητοποίηση αρχαιολόγων για την προστασία της ελληνικής κληρονομιάς

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:  12/03/2012,  tovima

Έκκληση στους αρχαιολόγους, αλλά και στους πολίτες όλου του κόσμου, να υπερασπιστούν την πολιτιστική κληρονομιά και την ιστορική μνήμη, απευθύνει ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων (ΣΕΑ), μέσω της διεθνούς καμπάνιας που ξεκίνησε για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας.

«Ζώνη πολιτισμού» στα Σχολεία

 05/10/2008

Γ. ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ

Εχουμε σκεφθεί, όταν βλέπουμε τόσο κόσμο να επισκέπτεται ένα μουσείο ή μια πινακοθήκη στο εξωτερικό, όταν δεν μπορείς εκεί να βρεις εισιτήριο για ένα θέατρο ή για μια συναυλία, όταν βλέπουμε τόσο κόσμο να συχνάζει στα βιβλιοπωλεία τού εξωτερικού, γιατί συμβαίνει αυτό; Είναι οι Αμερικανοί, οι Αγγλοι, οι Γερμανοί ή οι Γάλλοι ή όλοι οι άλλοι Ευρωπαίοι τόσο μορφωμένοι, τόσο καλλιεργημένοι, τόσο φιλομαθείς, τόσο «κουλτουριάρηδες»; Μήπως συμβαίνει κάτι άλλο; Μήπως οι πολίτες αυτών των χωρών έχουν μάθει να ακούνε μουσική, να βλέπουν εκθέσεις, να επισκέπτονται μουσεία, να βλέπουν θέατρο, να διαβάζουν βιβλία; Και πού το έχουν μάθει; Μήπως αυτή η ευαισθησία τούς έχει καλλιεργηθεί στα σχολικά τους χρόνια, μέσα από το πρόγραμμα και τις δραστηριότητες τού Σχολείου;

Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012

Κριτήριο Αξιολόγησης Γ΄ Λυκείου / εθελοντισμός

ΚΕΙΜΕΝΟ
Ο εθελοντισμός είναι μια πράξη μέσα από την οποία οι άνθρωποι αποκτούν  νέες δεξιότητες και βοηθούνται να είναι ενεργοί πολίτες στην κοινότητα τους. Ο εθελοντισμός δεν έχει πλαίσια και όρια, είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο που μπορεί να πάρει διάφορες μορφές και διαστάσεις με βάσει τις αξίες, αρχές και την κοινωνικό -οικονομική και πολιτισμική πραγματικότητα της κοινωνίας.

Ετος Εθελοντισμού 2011


Πάνω από 100 εκατομμύρια Ευρωπαίοι δραστηριοποιούνται σε εθελοντικές δραστηριότητες, απολαμβάνουν τους καρπούς της αλληλεγγύης και μέσω αυτής κάνουν τη διαφορά στην κοινωνία μας. Μια έρευνα του Ευρωβαρομέτρου που πραγματοποιήθηκε το 2006 έδειξε ότι 3 στους 10 Ευρωπαίους ισχυρίζονται ότι δραστηριοποιούνται σε εθελοντικές δράσεις και ότι περίπου το 80% των ερωτηθέντων αισθάνονται ότι οι εθελοντικές δραστηριότητες αποτελούν ένα σημαντικό τμήμα της δημοκρατικής ζωής της Ευρώπης.

Παρασκευή 23 Μαρτίου 2012

Μαρινα / Μικρές Κυκλάδες (Οδ. Ελύτης) / Μ. Θοδωράκης / Ντόρα Γιαννακοπούλου

Η «ρητορική της εκπαιδευτικής αποκέντρωσης»

Β. Πρασσάς
(15-12-2010)

Χίλια μύρια έχει ακούσει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα για τον μέχρι τώρα συγκεντρωτικό του χαρακτήρα. Και δικαίως. «Δομικά συγκεντρωτικό, γραφειοκρατικό και αυστηρά κανονιστικό, αυταρχικό ως προς τη λήψη αποφάσεων, στρεβλωτικό όσον αφορά στα όργανα λαϊκής συμμετοχής, αποστασιοποιημένο από τις απαιτήσεις της κοινωνίας των πολιτών, απρόσωπο, με αγκυλώσεις  και ποικίλους περιορισμούς που προκαλούν ασφυξία στις σχολικές μονάδες και το ανθρώπινο δυναμικό αυτών» είναι μερικοί από τους χαρακτηρισμούς που αποδόθηκαν και συνεχίζουν να αποδίδονται στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα τόσο από τους ερευνητές και τους Κοινωνιολόγους της Εκπαίδευσης όσο και από τους λοιπούς παροικούντες την εκπαιδευτική Ιερουσαλήμ.

Κυριακή 18 Μαρτίου 2012

Όλα τα πήρε το καλοκαίρι, Οδ. Ελύτης / Ε. Αρβανιτάκη / Δ. Παπαδημητρίου

«Οι άγγελοι τραγουδάνε. Και οι ερωτευμένοι επίσης. Πίσω από κάθε ανάταση, από κάθε μεράκι, μια κιθάρα περιμένει έτοιμη να πάρει τα λόγια και να τα ταξιδέψει από χείλη σε χείλη. Δεν είναι λίγο αυτό. Είναι η χαρά να δίνεις χαρά στους άλλους, είναι αυτό που μας βαστάει στη ζωή. Γι’ αυτό, κοντά στα ποιήματά μου, δοκίμασα να γράψω και μερικά τραγούδια, χωρίς να τα υποτιμώ καθόλου. Έτσι ή αλλιώς, μιλά κανείς για τα ίδια πράγματα που αγαπά, και από κει και πέρα το λόγο έχουν αυτοί που θα τ’ ακούσουν. Λένε πως το είδος έχει ορισμένους κανόνες. Δεν τους ξέρω και, πάντως, δεν ενδιαφέρθηκα ή δεν μπορούσα ίσως να τους ακολουθήσω. Δουλεύει ο καθένας όπως νιώθει. Και η θάλασσα είναι απέραντη, τα πουλιά μυριάδες, οι ψυχές όσες και οι συνδυασμοί που μπορούν να γεννήσουν οι ήχοι και τα λόγια, όταν ο έρωτας και το όνειρο συμβασιλεύουν» γράφει ο Οδυσσέας Ελύτης – ως εισαγωγικό σημείωμα – στη Συλλογή του «Τα ρω του έρωτα» (Εκδόσεις Αστερίας, Αθήνα 1972). Η Συλλογή περιλαμβάνει τις εξής ενότητες: Μικρές Κυκλάδες, Το θαλασσινό τριφύλλι, Η Παναγία των κοιμητηριών, Τα ρω του έρωτα, Τραγούδια από τον Brecht, Τραγούδια από τον Lorca.

Κυριακή 11 Μαρτίου 2012

Έρευνα ανεξάρτητων οικονομολόγων αντιτίθεται στη σύνδεση της αύξησης της μετανάστευσης με την ανεργία.

Το πόρισμα του Εθνικού Ινστιτούτου Οικονομικής και Κοινωνικής Έρευνας κατέγραψε ότι δεν υπάρχει σύνδεση μεταξύ της αύξησης της εισροής μεταναστών και τη μείωση των θέσεων εργασίας, ακόμη και σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, ύφεσης ή χαμηλής ανάπτυξης, με τις οποίες η Βρετανία και άλλες χώρες της Ευρώπης είναι αντιμέτωπες. Αντίθετα, τα στοιχεία του Ινστιτούτου οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η αυξημένη μετανάστευση ωθεί ψηλότερα την απασχόληση.

Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2012

Το κείμενο-μανιφέστο των Γάλλων διανοούμενων για την Ελλάδα


Η  γαλλική  “Liberation”  της Τρίτης 21 Φεβρουαρίου  δημοσίευσε ένα σημαντικό  κείμενο αντιμνημονιακής συμπαράστασης προς τον ελληνικό λαό και ενάντια στις ισοπεδωτικές  πολιτικές που με αφετηρία την Ελλάδα προβλέπεται να επεκταθούν σε όλη την Ευρώπη. Συνυπογράφεται από κορυφαίους γάλλους στοχαστές- μεταξύ των οποίων ο Μπαντιού, ο Μπαλιμπάρ, ο Νανσύ,  ο Ρανσιέρ,  η Μπάρμπαρα Κασσέν,  ο Μισέλ Σουριά, ο Ντιντί -Υμπερμάν,ο Ρογκοζίνσκι,  κ.ά.  Κινητοποιήθηκαν με πρωτοβουλία του Ελληνικού περιοδικού αληthεια που τους πρότεινε και το κείμενο για συνυπογραφή.  Το κείμενο θα δημοσιευτεί και στην “Guardian”  και στο ιταλικό “Μανιφέστο” .

Το κείμενο που υπέγραψαν οι Γάλλοι διανοούμενοι αναφέρει τα εξής:

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΙΠΟΙΗΣΗ - ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ

του Νόαμ Τσόμσκι  

Μία από τις συνέπειες της παγκοσμιοποίησης της οικονομίας είναι η ανάδειξη των κρατικών θεσμών που υπηρετούν τα συμφέροντα της υπερεθνικής οικονομικής εξουσίας. Μια άλλη είναι η εξάπλωση του τριτοκοσμικού κοινωνικού μοντέλου των δύο ταχυτήτων και στο βιομηχανικό κόσμο. Πρωτοπόρες σ’αυτήν την εξέλιξη είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες (λόγω της ασυνήθιστης δύναμης και ταξικής συνείδησης που έχει σ’αυτή τη χώρα ο επιχειρηματικός τομέας• οι Αμερικανοί επιχειρηματίες κατάφεραν ν’αποφύγουν το κοινωνικό συμβόλαιο που οι εργατικοί αγώνες επέβαλαν σε άλλα μέρη).

Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

Το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ

Τι αλλάζει στο εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ 
01/01/2012 www.inews.gr 


Νέα πρόταση για τα προγράμματα σπουδών στο λύκειο αλλά και το
εξεταστικό σύστημα εισαγωγής κατατέθηκε σήμερα στο υπουργείο Παιδείας στη διάρκεια της διακομματικής επιτροπής για το νέο λύκειο και το τεχνολογικό λύκειο.

Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2012

ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ

Να αφηγηθείτε μέσα στην τάξη σας συνοπτικά (120 περίπου λέξεις) το περιεχόμενο του παρακάτω άρθρου

Με αφορμή τους παραολυμπιακούς αγώνες, άτομο με αναπηρία ή με ειδικές ανάγκες όπως συνήθως λέγεται, η αφεντιά μου, θα προσπαθήσω να διατυπώσω κάποιες σκέψεις για την θέση μας στην σύγχρονη κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα.

Κοινωνικός ρατσισμός και αναπηρία

Να γράψετε την περίληψη του κειμένου σε 90-100 λέξεις

Το πολιτισμικό επίπεδο μιας κοινωνίας αναδεικνύεται σε σημαντικό βαθμό από τον τρόπο που αντιμετωπίζονται όσα μέλη της διαφέρουν ή μειονεκτούν. Το κρίσιμο ζήτημα είναι εάν επιδιώκεται, πραγματικά και όχι προσχηματικά, να διασφαλιστούν η ένταξη και η συμμετοχή στην οικονομική, κοινωνική και πολιτική ζωή των συμπολιτών μας που μειονεκτούν.

Πολιτιστικά και Μειονοτικά Δικαιώματα στη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού


Μπορούμε να ξεχωρίσουμε τα παρακάτω άρθρα της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού που συγκεκριμένα αναφέρονται σε πολιτιστικά και μειονοτικά δικαιώματα:

Άρθρο 2: Τα Συμβαλλόμενα Κράτη υποχρεούνται να σέβονται τα δικαιώματα, που αναφέρονται στην παρούσα Σύμβαση και να τα εγγυώνται σε κάθε παιδί που υπάγεται στη δικαιοδοσία τους, χωρίς καμία διάκριση φυλής, χρώματος, φύλου, γλώσσας, θρησκείας, πολιτικών ή άλλων πεποιθήσεων του παιδιού ή των γονέων του...... ή της εθνικής ή κοινωνικής καταγωγής τους,......

Ρατσισμος στο σχολείο

Έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την ΚΑΠΑ RESEARCH A.E.
για λογαριασμό της UNICEF

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Περίοδος διεξαγωγής: Η συλλογή των στοιχείων έγινε από 6 έως 13 /03/2001
Περιοχή διεξαγωγής: Στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της Ελλάδας, λεκανοπέδιο Αττικής και Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης, όπου συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ποσοστό των αλλοδαπών που διαμένουν μόνιμα στη χώρα μας.

Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2012

Σύγχρονη μορφή ρατσισμού: Ξενοφοβία.

Σε ένα κείμενο που πρόκειται να το δημοσιεύσετε-αναρτήσετε στην ιστοσελίδα του σχολείου σας να παρουσιάσετε συνοπτικά (110 περίπου λέξεις) το περιεχόμενο του παρακάτω άρθρου

Ο ρατσισμός είναι ένα από τα χειρότερα και πιο απάνθρωπα φαινόμενα του σύγχρονου κόσμου. Είναι ένα φαινόμενο του άδικου συστήματος που κυβερνά τον κόσμο και καταστρέφει τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων.

Ο αγώνας κατά της ξενοφοβίας είναι συνυφασμένος με τον αγώνα εναντίον κάθε αυθαιρεσίας της εξουσίας


Να γράψετε ένα κείμενο 100-120 λέξεων με το οποίο θα ενημερώνετε συνοπτικά τους συμμαθητές σας για το περιεχόμενο του παρακάτω κειμένου

Οι Ελληνες δεν είναι ρατσιστές. Τουλάχιστον αυτό πρεσβεύουν. Την εναντίωση στον ρατσισμό απαιτεί αυτό που αποκαλούμε ευαρέστως «πολιτικώς ορθό». Το «πολιτικώς ορθό», όμως, απαιτεί να πάμε και πιο πέρα, δηλώνοντας το απόλυτο ασυμβίβαστο ανάμεσα στις ιδιότητες του Ελληνα και του ρατσιστή.
Δεν συμμερίζομαι αυτήν την εθνικά αυτάρεσκη πεποίθηση. Είναι, όμως, αλήθεια ότι δεν είναι πηγαία ρατσιστής ο Ελληνας, όπως είναι πολλοί άλλοι. Βέβαια, πολλοί δείκτες της κοινής γνώμης δείχνουν ότι η Ελλάδα είναι πολύ πίσω σε θέματα ανεκτικότητας του ξένου - εκείνου που έχει διαφορετική προέλευση ή πίστη και ανήκει σε διαφορετική παράδοση από εμάς.