Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2013

Επίκληση στην αυθεντία


Επίκληση στην αυθεντία
 
Θεωρία και Πράξη, έκφραση-έκθεση Γ΄ Λυκείου, Βασίλης Πρασσάς, εκδόσεις Κοκοτσάκης

Πρόκειται για τον τρόπο πειθούς κατά τον οποίο ο πομπός για να ενισχύσει την εγκυρότητα-αξιοπιστία του ισχυρισμού του και να πείσει το δέκτη επικαλείται την άποψη/θέση ενός ειδικού επί του θέματος («αυθεντία»), την οποία ή παραθέτει εξ΄ αρχής, χωρίς ο ίδιος να επιχειρηματολογήσει υπέρ του ισχυρισμού του, ή την χρησιμοποιεί ως επικύρωση-τεκμηρίωση[1] του ισχυρισμού του.

Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2013

Επίθεση στο ήθος του αντιπάλου

Επίθεση στο ήθος του αντιπάλου

Θεωρία και Πράξη, έκφραση-έκθεση Γ΄ Λυκείου, Βασίλης Πρασσάς, εκδόσεις Κοκοτσάκης
 
Στην περίπτωση αυτή ο πομπός απευθυνόμενος στο δέκτη και προσπαθώντας να τον πείσει πως η δική του θέση/άποψη είναι σωστή και όχι η θέση/άποψη κάποιου άλλου (αντιπάλου) επιτίθεται στο ήθος του αντιπάλου. Προβαίνει, δηλαδή, σε μια άμεση ή έμμεση προσωπική επίθεση εναντίον του, κατακρίνοντάς τον για το ποιόν του, για τις θέσεις του, ακόμη και για την προσωπική του ζωή.

Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2013

Επίκληση στο ήθος του δέκτη

Επίκληση στο ήθος του δέκτη

θεωρία και Πράξη, έκφραση-έκθεση Γ΄ Λυκείου, Βασίλης Πρασσάς, εκδόσεις Κοκοτσάκης


Στην περίπτωση αυτή ο πομπός επικαλείται το ήθος του δέκτη, επικαλείται δηλαδή κάποιες αρετές που έχει ή προβάλλει πως έχει ο δέκτης, προκειμένου να τον πείσει να ταυτιστεί με τις απόψεις του. Συνήθως η τεχνική αυτή λόγου αποσκοπεί:

Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2013

Επίκληση στο ήθος του πομπού

  Επίκληση στο ήθος του πομπού

Θεωρία και Πράξη, Έκφραση-Έκθεση Γ΄ Λυκείου, Βασίλης Πρασσάς, εκδόσεις Κοκοτσάκης  
 
Ο πομπός προσπαθεί να ενισχύσει την αξιοπιστία του λόγου του προβάλλοντας το ήθος του και την αξιοπιστία του προσώπου του, προκειμένου να κερδίσει έτσι την εμπιστοσύνη του δέκτη. Προβάλλει, δηλαδή, το πρόσωπό του με τέτοιο τρόπο ώστε να προκύπτει και να αποδεικνύεται η αξιοπιστία του, προκειμένου να πείσει το δέκτη για την εγκυρότητα και ορθότητα των απόψεών του.
Μέσα επίκλησης στο ήθος του:
  • αναφορές στο προσωπό του
  • αυτοκριτική - αυτοαξιολόγηση
  • ανάκληση γεγονότων στα οποία είχε δείξει την "αξία του" 
  • κ.λπ.

Επίκληση στο συναίσθημα του δέκτη

Επίκληση στο συναίσθημα του δέκτη
Θεωρία και Πράξη, Έκφραση-Έκθεση Γ΄ Λυκείου, Βασίλης Πρασσάς, εκδόσεις Κοκοτσάκης

Πρόκειται για την προσπάθεια του πομπού να διεγείρει διάφορα συναισθήματα στο δέκτη, τα οποία θα τον παρακινήσουν να προβεί σε κάποια απόφαση ή ενέργεια. Ο πομπός, δηλαδή, επιδιώκει να ασκήσει συγκινησιακή επίδραση στο δέκτη και να τον οδηγήσει σε μια συγκεκριμένη συναισθηματική κατάσταση, προκειμένου να τον ευαισθητοποιήσει αρχικά και κατόπιν να τον «πείσει» να κάνει αυτό που του υπαγορεύει ή να ασπαστεί την άποψή του.

Επίκληση στη λογική

Επίκληση στη λογική
Θεωρία και Πράξη, Έκφραση-Έκθεση Γ΄ Λυκείου, Βασίλης Πρασσάς, εκδόσεις Κοκοτσάκης
Είναι ο τρόπος σύμφωνα με τον οποίο ο πομπός προσπαθεί να πείσει το δέκτη περί της ορθότητας της θέσης του, επικαλούμενος τη λογική του σκέψη, χρησιμοποιώντας δηλαδή λογικά επιχειρήματα και τεκμήρια.

Μέσα επίκλησης στη λογική:

α. Επιχειρήματα: Είναι οι λογικές προτάσεις (νοητικές κατασκευές) που οργανώνονται συνήθως κλιμακωτά για τη στήριξη ή την ανατροπή μιας θέσης και που οδηγούν σε ένα αιτιολογημένο συμπέρασμα.

Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2013

Σκληρές αντι-αθλητικές αλήθειες

http://www.newstime.gr/?i=nt.el.article&id=47979



Ο αθλητισμός, σφηνωμένος ανάμεσα στον πολιτισμό και στην πολιτική, αναζητεί χώρο ελεύθερης ανάπτυξης, όπου δε θα πρόκειται για εξιδανίκευση μονομαχίας ή για υποκατάστατο οικονομικών «συγκρούσεων».

Γ. Πανούσης

ΠΡΟΛΟΓΙΚΑ
Η γεύση του παιχνιδιού είναι πιο παγκόσμια από τη γεύση του ψωμιού (Emile Borel). Όμως η βία, το ντόπινγκ (φαρμακοδιέγερση), το ψευτοθέαμα, το στημένο παιχνίδι, ο οργανωμένος φανατισμός και η ανοργάνωτη εκλαΐκευση έχουν αλλοιώσει την έννοια και το περιεχόμενο του «παιχνιδιού». Η βία έγινε πιο ορατή από την αθλητική ιδέα και η (συλλογική ή ατομική) επιθετικότητα πιο σημαντική από το αποτέλεσμα.

Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2013

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών 2013

Από τη Δευτέρα 21 έως και την Πέμπτη 31 Ιανουαρίου διαρκεί η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων μετάθεσης για τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε του υπουργείο Παιδείας.

Αιτήσεις-έντυπα για μεταθέσεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας 2013




Για τα έντυπα-αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας 2013 πατήστε ΕΔΩ

Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2013

Τι αλλάζει στο χάρτη μεταθέσεων των εκπαιδευτικών;

Αναγκαίος κρίνεται ο επανακαθορισμός του χάρτη μεταθέσεων για τοςυ εκπειδευτικούς σύμφωνα με τον υφυπουργό Παιδείας.
Ο υφυπουργός Παιδείας, Θ. Παπαθεοδώρου, σε δηλώσεις του προς την κρατική τηλεόραση, σχετικά με τον επανακαθορισμό των περιοχών μετάθεσης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και αν αυτός κρίθηκε αναγκαίος για σημαντικούς λόγους, τόνισε:

Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2013

Εισαγόμενος μεσσιανισμός


Εισαγόμενος μεσσιανισμός

Tου Kωστα Λεονταριδη

«Ουκ επ’ άρτω μόνω ζήσεται άνθρωπος». Η ευαγγελική ρήση, σύμφωνα με μια θεολογική ερμηνεία, υποδηλώνει ότι εάν θέλει ο Θεός, ο άνθρωπος μπορεί να ζήσει και χωρίς τροφή. Η φράση αποδίδεται στον Ιησού Χριστό, ο οποίος βρισκόταν στην έρημο και μετά νηστεία 40 ημερών δέχθηκε την επίσκεψη του Σατανά, ο οποίος Τον παρακίνησε να μετατρέψει τις πέτρες σε άρτους. Ο διάβολος, βέβαια, πήγε από εκεί που ’ρθε. Σε ελεύθερη απόδοση, η φράση προβάλλει την αναγκαιότητα και της πνευματικής τροφής, η «ποιότητα» της οποίας είναι προσωπική υπόθεση του καθενός. Αντιθέτως, ευκολοχώνευτη αποδεικνύεται διαχρονικά η εφαρμογή της ρωμαϊκής φράσης «panem et circenses», άρτος και θεάματα, σαν δύο αλληλοσυμπληρούμενα απαιτούμενα, σε μεγάλο βαθμό υπό την κρατική σκέπη και στρατηγική.

Μεσσιανισμός και ολοκληρωτισμός

Βλέποντας , έκπληκτος, το βίντεο με τους Κορεάτες να κλαίνε για το θάνατο του «ηγέτη» τους Κιμ Γιονγκ-Ιλ, σκέφτηκα ομοιότητες και διαφορές με τον μεσσιανισμό του δυτικού κόσμου και μάλιστα σε «δημοκρατικά καθεστώτα». Τα δείγματα δεν είναι λίγα από τις συναυλίες του Έλβις σε παλιές δεκαετίες , τις αντιδράσεις των οπαδών στα γήπεδα ως τα κλάματα χαράς των οπαδών του ΠΑΣΟΚ πριν δύο χρόνια.

Σάββατο 29 Δεκεμβρίου 2012

Νέο ωρολόγιο πρόγραμμα για τα δημοτικά σχολεία (2013)

 Σύμφωνα με τη συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας στην εφημερίδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ το σχέδιο που υλοποιείται σε πειραματικό επίπεδο περιλαμβάνει:
 Το υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα διευρύνεται μέχρι τις 2 μ.μ. για όλες τις τάξεις του δημοτικού. Το σύνολο των διδακτικών ωρών από 174 διαμορφώνεται σε 210 και η διεύρυνση του ωραρίου αξιοποιείται ως εξής:

ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΘΕΑΤΡΩΝ - ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΟΤΙΚΩΝ ΟΙΚΩΝ ΜΕ ΕΚΠΤΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ - ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΤΩΝ ΘΕΑΤΡΩΝ - ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΟΤΙΚΩΝ ΟΙΚΩΝ ΜΕ ΕΚΠΤΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ - ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΠΑΤΗΣΤΕ
ΕΔΩ

Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2012

Τα αιματοβαμμένα νούμερα οπλοκατοχής στις ΗΠΑ. Ποιά λόμπι κρύβονται από πίσω


Μια «ικανοποιημένη πελάτισσα» επιλέγει όπλα σε κατάστημα του Ρίτσμοντ, στη Βιρτζίνια των ΗΠΑ, με την ίδια άνεση που ψωνίζει στο σουπερμάρκετ της γειτονιάς. (AP Photo/Steve Helber)
 
Από τις αρχές του 2012 έχουν δεχθεί ένοπλη επίθεση 94.338 άνθρωποι

18χρονος άνοιξε πυρ σε κλινική. Ηθελε να μιμηθεί το Κονέκτικατ!


Πυρ σε κλινική της Ουρουγουάης άνοιξε νεαρός Ουρουγουανός, χωρίς ευτυχώς θύματα, σε μια προσπάθεια όπως είπε, να μιμηθεί τη σφαγή της Παρασκευής στο δημοτικό σχολείο στο Κονέκτικατ. Όπως ανακοίνωσε η αστυνομία, ο 18χρονος είπε ότι αρχικά σκέφτηκε να αυτοκτονήσει αλλά τελικά αποφάσισε να μιμηθεί τον Άνταμ Λάαντζα που σκότωσε 20 παιδιά και έξι ενήλικες στο σχολείο του Newtown.  

Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2012

Σφαγή σε δημοτικό σχολείο του Κονέκτικατ

Σφαγή σε δημοτικό σχολείο του Κονέκτικατ - 27 νεκροί μεταξύ τους και παιδιά
- 18 οι νεκροί μαθητές μεταδίδουν τα αμερικανικά ΜΜΕ
 
- Πατέρας ενός από τους μαθητές είναι ο δράστης σύμφωνα με το CBS
 
- Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες και για δεύτερο ένοπλο 
 
-Ο δράστης έχει βρεθεί νεκρός, χωρίς να είναι σαφές αν σκοτώθηκε από πυρά αστυνομικών που περικύκλωσαν το κτίριο ή αν αυτοκτόνησε

Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012

ΕΘΝΟΣ-ΕΘΝΙΣΜΟΣ-ΕΘΝΟΚΡΑΤΟΣ-ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ


Aπόσπασμα από το βιβλίο του Β. Ρασσιά:"ΕΘΝΟΣ-ΕΘΝΙΣΜΟΣ ΕΘΝΟΚΡΑΤΟΣ-ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ"

Γνήσιο κατασκεύασμα του μονοθεϊστικού ολοκληρωτισμού, ο «Εθνικισμός» εκδηλώθηκε και εξακολουθεί φυσικά να εκδηλώνεται ως αυστηρή απαίτηση για απόλυτη ομοιογένεια και ενότητα, πολιτισμική θρησκευτική και γλωσσική, ώστε να παραχθεί η ψευδαίσθηση μι υποτιθέμενης ιστορικής προσωπικότητας, σε ένα εκ των πραγμάτων συμφυρματικό συνάθροισμα εγωκεντρικών ατόμων.

Κοινωνική συνοχή, ταξικότητα και εθνισμός


Η σημερινή κρίση και αποδιάρθρωση και το παράδειγμα του Αριστοτέλη ΒαλαωρίτηΤου Σπ. Ι. Ασδραχα*
Ο Αριστοτέλης Βαλαωρίτης όπως και το σόι του, δεν ήταν άνθρωπος του λαού: στράφηκε στον λαό, στη γλώσσα και στην οικονομία του, συνεπώς στο έθος και στο ήθος του, για να εδραιώσει μια ρομαντική επική ποίηση εθνοκεντρική, επικεντρωμένη στο αίτημα της απελευθέρωσης: ...στους Τούρκους κι από τους Αγγλους. Ο λαός του ήταν αγροτικός και η ποίησή του, όπως και η πολιτική του δράση, πατριωτική. Ο πατριωτισμός του συναιρούσε την ταξικότητα, αλλά η τελευταία αναδύεται μέσω της ερμηνευτικής περιγραφής, όπως θα έλεγε ο Λούκατς, αλλά υποτασσόταν στην ανάγκη για γενική απελευθέρωση, όπως θα έλεγε ο Γκράμσι.

Εθνικισμός και κοσμοπολιτισμός

Νίκος Μουζέλης

Με την ένταση της οικονομικής κρίσης αναπτύσσεται ραγδαία ένας ακραίος, αμυντικός εθνικισμός και στον δημόσιο χώρο και σε αυτόν της πολιτικής πρακτικής. Λόγω αυτού αξίζει τον κόπο να εξετάσει κανείς τις αλληλοσυνδεόμενες έννοιες του εθνικισμού, του πατριωτισμού και του κοσμοπολιτισμού- έννοιες που παίζουν κεντρικό ρόλο στις διαμάχες περί έθνους και εθνικής ταυτότητας.

Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2012

Το αληθινό παραμύθι της βίας / Κριτήριο Αξιολόγησης Γ΄ Λυκείου

ΚΕΙΜΕΝΟ
του Ευγένιου Τριβιζά

Η εκφοβιστική και επιθετική συμπεριφορά παιδιών εναντίον συμμαθητών τους είναι ένα πολύμορφο και πολυδιάστατο φαινόμενο, η έκταση και η σοβαρότητα του οποίου δύσκολα αναγνωρίζονται. Κυρίως επειδή τα θύματα φοβούνται να το εξομολογηθούν, οι δάσκαλοι δυσκολεύονται να το χειριστούν και τα σχολεία διστάζουν να το παραδεχτούν λόγω του αρνητικού αντίκτυπου που θα έχει στην εικόνα και στη φήμη τους. Η σχολική βία ξεκινάει από κοροϊδευτικές παρατηρήσεις, προσβλητικές εκφράσεις, διασπορά ψιθύρων με στόχο τον στιγματισμό και αποκλεισμό του θύματος από σχολικές παρέες, κλιμακώνεται με την καταστροφή ή κλοπή αντικειμένων ιδιοκτησίας του, συχνά εκτρέπεται σε σωματική βία. Στην αρχή απλά σπρωξίματα και στη συνέχεια ακραίες μορφές επιθετικότητας.

Νταήδες στο προαύλιο





ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:  11/04/2012 12:22  tovima

 Τα τρία τέταρτα των μαθητών σε σχολεία της Ελλάδας έχουν αντιμετωπίσει φαινόμενα εκφοβισμού. Ειδικοί μάς μιλάνε για ένα θέμα-ταμπού, κρυμμένο πίσω από τα κάγκελα των προαυλίων

Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2012

Εξανδραποδισμός - Αλλοτρίωση / Κριτήριο Αξιολόγησης Γ΄ Λυκείου



Κείμενο
Κύριο αντικείμενο αυτού του τόμου είναι η διερεύνηση του πώς ακριβώς λειτουργεί ΠΡΑΚΤΙΚΑ ο μηχανισμός καθοριστικών-διαμορφωτικών επιδράσεων των υλικών συνθηκών ζωής στις πρακτικές, στις συμπεριφορές, στον τρόπο ζωής και τελικά στη συνολική κοινωνική νοοτροπία (δηλαδή στην κλίμακα κοινωνικών αξιών...) των ανθρώπων...

Σάββατο 3 Νοεμβρίου 2012

Καμία πολιτική πρόληψης της νεανικής παραβατικότητας




του Άγγελου Τσιγκρήεκπροσώπου της Ελλάδας στο Δίκτυο Πρόληψης της Εγκληματικότητας της ΕΕ και στη Μόνιμη Αντιπροσωπία του ΟΗΕ για την Πρόληψη του Εγκλήματος και την Ποινική Δικαιοσύνη

Πολυετείς επιστημονικές έρευνες απέδειξαν ότι οι οικογένειες, των νεαρών παραβατών έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά. Το ένα χαρακτηριστικό είναι, ότι συνήθως πρόκειται για φτωχές οικογένειες. Ωστόσο, δεν είναι μόνον η φτώχεια που προκαλεί την εγκληματικότητα. Πολύ συχνά η φτώχεια ωθεί τους νέους να ξεπεράσουν άλλους συνομηλίκους τους από εύπορες οικογένειες και να μεγαλουργήσουν. 

του Ι. Α. Μεταξά, ομότιμου καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών.

του Ι. Α. Μεταξά,  ομότιμου καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών.
  
Για να δούμε αν κάποιος συνιστά βίαιη προσωπικότητα και ενδεχόμενα να εκτιμήσουμε και την απόκλισή του από την αντίθετή της, την ήπια, κάποια «εξωτερικά» στοιχεία της συμπεριφοράς του μπορούν να μας είναι χρήσιμα.