ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013 ΣΤΟ http://www.edu4u.gr/Comments.aspx?qId=31369
(ένα blog για τη Νεοελληνική Γλώσσα και Έκφραση / για μαθητές, καθηγητές και άλλους...)
Δευτέρα 20 Μαΐου 2013
ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013
ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013 ΣΤΟ http://www.edu4u.gr/Comments.aspx?qId=31369
ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013
ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013 ΣΤΟ http://www.edu4u.gr/Comments.aspx?qId=31369
Κυριακή 19 Μαΐου 2013
Πρόβλημα με τη βαθμολόγηση του Β2.α θέματος της Νεοελληνικής Γλώσσας των πανελληνίων 2013
Υπάρχει "ζήτημα" όσον αφορά στο Β2. α (Τα δομικά
στοιχεία της παραγράφου).
Από ό,τι πληροφορούμαι η Επιτροπή Εξετάσεων στο Β2.α θέμα δίνει
την τελευταία Περίοδο («Η υπεφίαλη … υπάρξεως.») της τρίτης
παραγράφου ως Κατακλείδα, και μάλιστα ως "καθαρή Κατακλείδα",
αφαιρώντας μάλιστα 2 μόρια (στα 3) από μαθητές που όντας "ψαγμένοι"
κατέληξαν πως η τελευταία περίοδος δεν είναι καθαρή μορφή Κατακλείδας.
Η τελευταία αυτή περίοδος, θεωρώ, αποτελεί κατά βάση το Συμπέρασμα
του β΄ σκέλους του αντιθετικού συλλογισμού που αναπτύσσεται στις Λεπτομέρειες,
δηλαδή του συλλογισμού που συνίσταται:
• στις προκείμενες «Από την άλλη: 1. σφραγίζει την
ιστορική του πορεία με πολέμους και αγριότητες, 2. θεοποιεί τα υλικά αγαθά, 3.
συντηρεί την αδικία και τις ανισότητες, 4. ελάχιστα σέβεται τις πολλαπλές
εκφράσεις της ζωής και 5. ενώ η φύση και οι θάλασσες του πλανήτη είναι συχνά τα
θύματα των συμφερόντων του» και:
• στο Συμπέρασμα:
«Η υπερφίαλη αυτή στάση του ανθρώπου έχει αλλοιώσει έτσι ένα θαυμαστό
περιβάλλον».
Και αυτό δηλώνεται ρητά με το επίθετο «Η υπερφίαλη» (=αλαζονική),
την προσδιοριστική φράση «αυτή στάση» και το συμπερασματικό "έτσι",
τα οποία δεν αφήνουν περιθώρια να θεωρηθεί η Περίοδος αυτή ούτε ως
συγκεφαλαίωση των Λεπτομερειών, διότι το α΄ σκέλος της αντίθεσης «Από την
μια είναι ικανός…και στην τέχνη» δεν εντάσσεται μέσα στο σκεπτικό της (μένει
τότε μετέωρο) και ούτε βέβαια να θεωρηθεί ως επιβεβαίωση της Θεματικής
Πρότασης, η οποία αναφέρεται στην «αποκάλυψη της διπλής υπόστασης» του
ανθρώπου (η οποία και αναλύεται στις Λεπτομέρειες). Άρα, δεν μπορεί να θεωρηθεί ως «καθαρή-κλασική» Κατακλείδα, έτσι όπως
διδάσκεται και στα σχολικά εγχειρίδια (Περίοδος Κατακλείδα = η περίοδος όπου
γίνεται συγκεφαλαίωση και επιβεβαίωση του σκεπτικού της Θεματικής Πρότασης)
Θα μπορούσε, μόνο και υπό προϋποθέσεις, να θεωρηθεί ότι λειτουργεί
"εν είδει Κατακλείδας", δεδομένου ότι «θυμίζει» λίγο (έως ελάχιστα) τη Θεματική Πρόταση, όσον αφορά στην
«τραγική αντίφαση».
Σε κάθε περίπτωση, η Επιτροπή Εξετάσεων οφείλει να δεχτεί -και
να το καταστήσει αυτό σαφές στους βαθμολογητές- ως ορθή κάθε απάντηση
των μαθητών, εφόσον δεν πρόκειται για μια σαφή και καθαρή περίπτωση Κατακλείδας
και εφόσον η απάντηση τους είναι τεκμηριωμένη.
Βασίλης Πρασσάς, φιλόλογος στο 1ο Γυμνάσιο Ζακύνθου
Σάββατο 18 Μαΐου 2013
Απαντήσεις στο θέμα της Νεοελληνικής Γλώσσας/Έκθεσης πανελληνίων 2013
Α. ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Θεματικό Κέντρο: η αποξένωση του ανθρώπου από το φυσικό και
ανθρώπινο περιβάλλον του και η αναγκαιότητα επανασύνδεσης με αυτό
Θεματικοί Άξονες:
- Αναζήτηση της ζωής σε άλλους πλανήτες και απαξίωση της επίγειας ζωής
- Η επαφή με την ποικιλομορφία της φύσης
- Η διττή-αντιφατική φύση του ανθρώπου ως βασικής αιτίας για την έλλειψη σεβασμού προς το φυσικό περιβάλλον και τον συνάνθρωπο
- Επιφανειακή επικοινωνία μέσω της σύγχρονης τεχνολογίας
- Μοναδική διέξοδος-λύση η παιδεία και οι πολιτισμικές αξίες
- Πρόταση του συγγραφέα για πολιτισμική ανάπτυξη βασισμένη στις ανθρωπιστικές αξίες και στο φυσικό περιβάλλον
Παρασκευή 17 Μαΐου 2013
ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013
ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013 ΣΤΟ http://www.edu4u.gr/Comments.aspx?qId=31369
Τετάρτη 15 Μαΐου 2013
Προτεινόμενα θέματα πανελληνίων 2013 (Έκθεση:greeklish ) / SOS θέματα 2013
«Ο λαός των Γκρέκων είναι αναρχικός και δύσκολος να τιθασευθή. Γι’ αυτό πρέπει να τον χτυπήσουμε βαθιά στις πολιτιστικές του ρίζες. Τότε ίσως αναγκασθή να συμμορφωθή. Εννοώ να πλήξουμε τη γλώσσα του, την θρησκεία του, τα πνευματικά και ιστορικά του αποθέματα, ώστε να εξουδετερώσουμε την δυνατότητά του να αναπτυχθεί»: Χένρι Κίσινγκερ.
Παρασκευή 10 Μαΐου 2013
Προτεινόμενα θέματα πανελληνίων 2013 (Έκθεση: Εθελοντισμός-δίκτυα εθελοντικής δράσης) / SOS θέματα 2013
Ο εθελοντισμός είναι μια πράξη μέσα από την οποία οι άνθρωποι αποκτούν νέες δεξιότητες και βοηθούνται να είναι ενεργοί πολίτες στην κοινότητα τους. Ο εθελοντισμός δεν έχει πλαίσια και όρια, είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο που μπορεί να πάρει διάφορες μορφές και διαστάσεις με βάσει τις αξίες, αρχές και την κοινωνικό -οικονομική και πολιτισμική πραγματικότητα της κοινωνίας.
Οι εθελοντές προέρχονται από οποιοδήποτε κοινωνικό-οικονομικό στρώμα της κοινωνίας. Αν λάβουμε υπόψη ότι ένας εθελοντής μπορεί να είναι οποιασδήποτε ηλικίας, οικονομικής κατάστασης, ακαδημαϊκού υπόβαθρου, τότε μπορούμε εύκολα να ισχυριστούμε ότι σχεδόν όλοι οι πολίτες μπορούν να είναι υποψήφιοι εθελοντές.
Τετάρτη 8 Μαΐου 2013
Συλλογιστική πορεία / μέθοδος
ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ, ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΡΑΣΣΑΣ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΟΚΟΤΣΑΚΗΣ (σελ. 30-33)
2.1.1.3.1 Αναγνώριση συλλογιστικών μεθόδων ή πορειών (παραγωγική ή επαγωγική μέθοδος)
α) Σε ένα κείμενο η αναγνώριση της συλλογιστικής
του πορείας μπορεί να γίνει ως εξής:
v Αν το κείμενο ανήκει στον αποφαντικό-κριτικό λόγο, δηλαδή ο συγγραφέας διατυπώνει μια θέση
(απόφανση-ισχυρισμό) και την αποδεικνύει (απόδειξη), τότε παρακολουθούμε την
πορεία που επιλέγει ως προς τη διάταξη της θέσης και της απόδειξης. Αν η πορεία
είναι από τη θέση στην απόδειξη, αν δηλαδή παρουσιάζει πρώτα τη θέση του
επί του θέματος που διαπραγματεύεται και στη συνέχεια την αποδεικνύει με
επιχειρήματα και τεκμήρια ή απλώς την αναλύει, τότε η συλλογιστική πορεία είναι
παραγωγική. Αν η πορεία είναι
αντίστροφη, από την απόδειξη στη θέση,
αν δηλαδή πρώτα παραθέτει τις αποδείξεις (επιχειρήματα και τεκμήρια) και στη
συνέχεια συνάγει τη θέση του ως συμπέρασμα των προηγηθέντων, τότε η
συλλογιστική πορεία είναι επαγωγική.
[Προσοχή: ενδέχεται ο συγγραφέας να διατυπώσει στην αρχή τη θέση, να την
αποδείξει στην συνέχεια και τέλος να συνάγει εκ νέου τη θέση, ως επισφράγισμα ή
για λόγους έμφασης (τεχνική του κύκλου). Στην περίπτωση αυτή η συλλογιστική πορεία
είναι παραγωγική]
Κυριακή 5 Μαΐου 2013
Προτεινόμενα θέματα πανελληνίων 2013 (Έκθεση: Ανθρωπισμός και Οικολογία) / SOS θέματα 2013
ΚΕΙΜΕΝΟ
Η κρίση που ζούμε θα βγάλει αναγκαστικά σε νέα μονοπάτια,
σκέψης, συμπεριφοράς και τελικά πολιτικής δράσης. Σήμερα υπάρχει σύγχυση και το ξεκαθάρισμα, κυρίως στο
μυαλό μας, θα πάρει χρόνο. Βασικές έννοιες καταπίπτουν,
βεβαιότητες δεκαετιών εξατμίζονται, κατοχυρωμένοι θεσμοί αχρηστεύονται. Ποιο
είναι το κύριο θέμα; Ο άνθρωπος και η σχέση του με την κοινωνία και τη φύση.
Παρασκευή 26 Απριλίου 2013
Προτεινόμενα θέματα πανελληνίων 2013 (Έκθεση: Ελλάδα και Κόσμος - ο νέος φιλελληνισμός) / SOS θέματα 2013
Ο νέος φιλελληνισμός
Δεν συμφωνώ με τους ομοεθνείς,
που απαρνούνται την προσφορά συμπάθειας και αλληλεγγύης από, ελάχιστους έστω,
ξένους. Γιατί το ζήτημα δεν είναι αν μας θεωρούν ακόμα γραφικούς και ζορμπάδες,
αν έχουν την εντύπωση, σαν τους παλιούς φιλέλληνες του 19ου αιώνα, ότι
κυκλοφορούμε ακόμα με χλαμύδες. Στην καλύτερη περίπτωση συμπάσχουν μαζί μας,
στο όνομα της αλληλεγγύης των λαών. Το ζήτημα είναι πως έχουμε ακόμα την ανάγκη
να μας αναγνωρίζουν σαν μια «ιδιαίτερη περίπτωση». Το ζήτημα είναι επίσης πως
διεκδικούμε αυτήν την «ιδιαιτερότητα» ως ένα συστατικό στοιχείο της εθνικής μας
ταυτότητας.
Κυριακή 21 Απριλίου 2013
Προτεινόμενα θέματα πανελληνίων 2013 (Έκθεση: φτώχεια και ανθρώπινα δικαιώματα) / SOS θέματα 2013
ΚΕΙΜΕΝΟ
Σήμερα ο φτωχός δεν είναι ένας πλούσιος με λιγότερα λεφτά
αλλά ένας "άλλος άνθρωπος". Η εισοδηματική φτώχεια (έλλειψη πόρων)
καταλήγει σε μια ανθρώπινη φτώχεια με την έννοια της άρνησης των κοινών αξιών. Καθώς δεν μοιραζόμαστε πλέον
κοινούς μύθους, κοινές μορφές ζωής και κυρίως κοινές αντιλήψεις για τον
άνθρωπο και για τον κόσμο και ούτε τρέφουμε ο καθένας για τον πλαϊνό
συναισθήματα φιλαλληλίας, ο φτωχός
αισθάνεται νομιμοποιημένος και εξ αρχής δικαιολογημένος στην οριστική απόρριψη
τόσο της σταθερής τελικής αξίας της ζωής όσο και ορισμένων λειτουργικών αξιών
της κοινωνίας.
Δευτέρα 8 Απριλίου 2013
Προτεινόμενα θέματα πανελληνίων 2013 (Έκθεση: Συμμετοχή νέων στα κοινά) / SOS θέματα 2013
ΚΕΙΜΕΝΟ
"Υπάρχει
μια Καλύτερη Νέα Γενιά", του Π. Σκλια Γ.Γ. Νέας Γενιάς, 04.12.2008.
Η μέχρι τώρα παρουσία μου στη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, ένα έτος από τον Νοέμβριο του 2007, με οδήγησε σε μια διαπίστωση, η οποία ενδεχομένως να διαφοροποιεί τη μέχρι σήμερα εικόνα που η πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας έχει για τις νεότερες γενεές στη χώρα μας, αυτή της απάθειας, της αδιαφορίας και εντέλει της μη συμμετοχής. Η προσωπική μου θέση στηρίζεται στο επιχείρημα ότι οι νέοι συμμετέχουν, ενδιαφέρονται για νέες και καλύτερες γνώσεις, απαιτούν, προσπαθούν ατομικά και συλλογικά για να έχουν μια καλύτερη ζωή. Η σημερινή νέα γενιά, παρά τις ιδιομορφίες και τις διαφορετικές κοινωνικές και πολιτικές παραστάσεις που έχει, παρουσιάζει μια ενδιαφέρουσα γενική εικόνα: όταν υπάρχει έγκαιρη πληροφόρηση και νόημα για ουσιαστική δράση, σε συνδυασμό με ειλικρινή διάθεση, τότε εμπιστεύεται και συμμετέχει ενεργά. Αν διαπιστώσει μια ψεύτικη πρόθεση, μη ουσιαστική δράση και διακρίνει σκοπιμότητα, τότε αδιαφορεί και απέχει.
Η μέχρι τώρα παρουσία μου στη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, ένα έτος από τον Νοέμβριο του 2007, με οδήγησε σε μια διαπίστωση, η οποία ενδεχομένως να διαφοροποιεί τη μέχρι σήμερα εικόνα που η πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας έχει για τις νεότερες γενεές στη χώρα μας, αυτή της απάθειας, της αδιαφορίας και εντέλει της μη συμμετοχής. Η προσωπική μου θέση στηρίζεται στο επιχείρημα ότι οι νέοι συμμετέχουν, ενδιαφέρονται για νέες και καλύτερες γνώσεις, απαιτούν, προσπαθούν ατομικά και συλλογικά για να έχουν μια καλύτερη ζωή. Η σημερινή νέα γενιά, παρά τις ιδιομορφίες και τις διαφορετικές κοινωνικές και πολιτικές παραστάσεις που έχει, παρουσιάζει μια ενδιαφέρουσα γενική εικόνα: όταν υπάρχει έγκαιρη πληροφόρηση και νόημα για ουσιαστική δράση, σε συνδυασμό με ειλικρινή διάθεση, τότε εμπιστεύεται και συμμετέχει ενεργά. Αν διαπιστώσει μια ψεύτικη πρόθεση, μη ουσιαστική δράση και διακρίνει σκοπιμότητα, τότε αδιαφορεί και απέχει.
Κυριακή 7 Απριλίου 2013
Ηλεκτρονική Συμμετοχή των πολιτών στα κοινά
|
Τρίτη 26 Μαρτίου 2013
Διαδικτυακός εκφοβισμός-cyberbullying
Κυρίως αγόρια οι θύτες και θύματα τα κορίτσια στο cyberbullying
Σημαντικά στοιχεία για τον διαδικτυακό εκφοβισμό στο 2ο συνέδριο ασφαλούς πλοήγησης στο Internet
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 07/02/2013 22:04 / tovima.gr
Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του δεύτερου Συνεδρίου Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο, μια ιδέα που είχε και υλοποίησε το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας την Πέμπτη 7.2.2013. Ήταν μια δράση για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση σε πολύ σημαντικά ζητήματα όπως ο διαδικτυακός εκφοβισμός (cyberbullying), η ασφάλεια των ηλεκτρονικών πληροφοριών - βιομηχανική κατασκοπεία και η πρόληψη αυτοκτονιών που αναγγέλλονται μέσω Διαδικτύου.
Δευτέρα 25 Μαρτίου 2013
Η βία στο σχολείο και η αντιμετώπιση της
Ο εκφοβισμός και η βία στο σχολείο μεταξύ των μαθητών έχουν αρχίσει να γίνονται αντικείμενα προσοχής, συζήτησης και μελέτης και στην Ελλάδα. Αναγνωρίζονται ως κοινωνικά προβλήματα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα σχετικών ερευνών που διεξάγονται σε σχολεία της χώρας.
Δίκτυα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Φτιάξε ένα δίκτυο
Α. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Γιατί είναι απαραίτητες οι παρεμβάσεις στην κοινότητα ενάντια στη βία και τον εκφοβισμό;
Τα αυξημένα ποσοστά ενδοσχολικής βίας και περιστατικών εκφοβισμού τα οποία παρατηρούνται παγκοσμίως και μάλιστα με συνεχώς αυξητικές τάσεις, οδήγησαν στην εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης και αντιμετώπισης ενάντια στη βία και τον εκφοβισμό. Η αξιολόγηση αυτών των προγραμμάτων έδειξε, ότι προκειμένου να υπάρξει ουσιαστική πρόληψη και αντιμετώπιση του εκφοβισμού και της βίας, είναι απαραίτητο να υλοποιούνται δράσεις στα πλαίσια της κοινότητας. Κι αυτό διότι
Τα αυξημένα ποσοστά ενδοσχολικής βίας και περιστατικών εκφοβισμού τα οποία παρατηρούνται παγκοσμίως και μάλιστα με συνεχώς αυξητικές τάσεις, οδήγησαν στην εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης και αντιμετώπισης ενάντια στη βία και τον εκφοβισμό. Η αξιολόγηση αυτών των προγραμμάτων έδειξε, ότι προκειμένου να υπάρξει ουσιαστική πρόληψη και αντιμετώπιση του εκφοβισμού και της βίας, είναι απαραίτητο να υλοποιούνται δράσεις στα πλαίσια της κοινότητας. Κι αυτό διότι
Μορφές σχολικού εκφοβισμού και βίας
Μορφές Εκφοβισμού
Ο εκφοβισμός μπορεί να πάρει διάφορες μορφές:
• Σωματικός: φυσικός τραυματισμός ή απειλή τραυματισμού προς κάποιον. Εκδηλώνεται με σπρωξίματα, σκουντήματα, αγκωνιές, γροθιές και κλοτσιές, τρικλοποδιές, χτυπήματα με αντικείμενα, τσιμπήματα και δαγκωνιές, περιορισμό του άλλου μέσω σωματικών πρακτικών.
• Σωματικός: φυσικός τραυματισμός ή απειλή τραυματισμού προς κάποιον. Εκδηλώνεται με σπρωξίματα, σκουντήματα, αγκωνιές, γροθιές και κλοτσιές, τρικλοποδιές, χτυπήματα με αντικείμενα, τσιμπήματα και δαγκωνιές, περιορισμό του άλλου μέσω σωματικών πρακτικών.
Ορισμός σχολικής βίας και εκφοβισμού (school bullying)
Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying), όπως και ο όρος «θυματοποίηση» (victimization) χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.
Τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισης της σχολικης βιας και του εκφοβισμού
Στα πλαίσια της πρόληψης έχουν εφαρμοστεί κάποια προγράμματα κατά του εκφοβισμού και της ενδοσχολικής βίας (π.χ. Νορβηγικό μοντέλο Dan Olweus, φινλανδικό μοντέλο KIVAKOULOU, στην Ελλάδα το πρόγραμμα της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. «Stop στην ενδοσχολική βία» κ.α.).
Η αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων αυτών οφείλεται κυρίως στην υιοθέτηση της Κοινωνικής-Οικολογικής προσέγγισης, μιας ολιστικής προσέγγισης, που στοχεύει στην αλλαγή του κλίματος του σχολείου, ώστε να μην αναπαράγει τη βία. Στα πλαίσια της ολιστικής προσέγγισης οι παρεμβάσεις αφορούν όλους: το σχολείο, την τάξη, τον εκπαιδευτικό, τους μαθητές, τους γονείς τους και ολόκληρη την τοπική κοινωνία.
Η αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων αυτών οφείλεται κυρίως στην υιοθέτηση της Κοινωνικής-Οικολογικής προσέγγισης, μιας ολιστικής προσέγγισης, που στοχεύει στην αλλαγή του κλίματος του σχολείου, ώστε να μην αναπαράγει τη βία. Στα πλαίσια της ολιστικής προσέγγισης οι παρεμβάσεις αφορούν όλους: το σχολείο, την τάξη, τον εκπαιδευτικό, τους μαθητές, τους γονείς τους και ολόκληρη την τοπική κοινωνία.
Δευτέρα 18 Μαρτίου 2013
Προτεινόμενα θέματα πανελληνίων 2013 (Έκθεση: τουρισμός) / SOS θέματα 2013
ΚΕΙΜΕΝΟ
Τα
δομικά προβλήματα του ελληνικού τουρισμού
Ο ελληνικός τουρισμός εάν
επιθυμεί να επιβιώσει του διεθνούς ανταγωνισμού και εάν επιζητεί να παραμείνει
ένας αξιόλογος οικονομικός παράγοντας (εισοδήματα, απασχόληση) θα πρέπει να
επιχειρήσει μία αναδιάρθρωση του προϊόντος στα πλαίσια διαμόρφωσης ενός νέου
αναπτυξιακού μοντέλου.
Κυριακή 3 Μαρτίου 2013
Προτεινόμενα θέματα πανελληνίων 2013 (Έκθεση: Μνημεία του τόπου - Μνημεία πολιτισμού) / SOS θέματα 2013
ΚΕΙΜΕΝΟ
Τι τα θέμε τα μνημεία...
Θεοδόσης Π. Τάσιος
Η επίκληση του
παλαιού ρητού «ούκ επ΄ άρτω μόνον ζήσεται άνθρωπος» δεν είναι επαρκής απάντηση
στο περί χρησιμότητας των Μνημείων ερώτημα. Ιδίως δε σε εποχές ευλόγως
εντεινόμενης χρησιμοθηρίας. Εντάξει λοιπόν,
γιατί όλα τούτα είναι «χρήσιμα»; Δηλαδή ποιες ανάγκες μας ικανοποιούν; Η
απάντηση θα εξαρτηθεί ακριβώς απ΄ τον κατάλογο αυτών των αναγκών μας. Εάν ο
κατάλογος αυτός περιλάβει μόνον «μαμ-νάνι-κάκα», είναι προφανές ότι τα μνημεία
είναι σχεδόν ανώφελα (αν δεν είναι
και βλαπτικά εξαιτίας των πιστώσεων που απορροφούν). Οι περισσότεροι πολίτες
όμως έχουν κι άλλες επιτακτικότατες ενίοτε ανάγκες, πέραν της φυσικής
επιβίωσης. Και αυτές πρέπει να τις υπομνήσομε τώρα.
Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013
Προτεινόμενα θέματα πανελληνίων 2013 (Έκθεση: Σχολική βία- bullying) / SOS θέματα 2013
ΚΕΙΜΕΝΟ
Το αληθινό παραμύθι της βίας
Το αληθινό παραμύθι της βίας
του Ευγένιου Τριβιζά
Η εκφοβιστική και
επιθετική συμπεριφορά παιδιών εναντίον συμμαθητών τους είναι ένα πολύμορφο και
πολυδιάστατο φαινόμενο, η έκταση και η σοβαρότητα του οποίου δύσκολα
αναγνωρίζονται. Κυρίως επειδή τα θύματα φοβούνται να το εξομολογηθούν,
οι δάσκαλοι δυσκολεύονται να το χειριστούν και τα σχολεία διστάζουν να το
παραδεχτούν λόγω του αρνητικού αντίκτυπου που θα έχει στην εικόνα και
στη φήμη τους. Η σχολική βία ξεκινάει από κοροϊδευτικές παρατηρήσεις,
προσβλητικές εκφράσεις, διασπορά ψιθύρων με στόχο τον στιγματισμό και
αποκλεισμό του θύματος από σχολικές παρέες, κλιμακώνεται με την καταστροφή ή
κλοπή αντικειμένων ιδιοκτησίας του, συχνά εκτρέπεται σε σωματική βία. Στην αρχή
απλά σπρωξίματα και στη συνέχεια ακραίες μορφές επιθετικότητας.
Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013
Στοχαστικό δοκίμιο / δοκίμιο ελεύθερου στοχασμού
Βασίλης Πρασσάς, Θεωρία και Πράξη, Έκθεση-Έκφραση Γ΄ Λυκείου, Εκδόσεις Κοκοτσάκης
Τα στοχαστικά δοκίμια έχουν τα εξής χαρακτηριστικά:
Ως προς το σκοπό-πρόθεση του δοκιμιογράφου:
Βασικός σκοπός του δοκιμιογράφου είναι ο ελεύθερος στοχασμός. Ειδικότερα μπορεί να αποσκοπεί στα εξής:
Τα στοχαστικά δοκίμια έχουν τα εξής χαρακτηριστικά:
Ως προς το σκοπό-πρόθεση του δοκιμιογράφου:
Βασικός σκοπός του δοκιμιογράφου είναι ο ελεύθερος στοχασμός. Ειδικότερα μπορεί να αποσκοπεί στα εξής:
Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013
Παράγραφος / Δομή παραγράφου
Α.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
- Παράγραφος είναι το αυτοτελές τμήμα του λόγου που αναπτύσσει σε βάθος και με πληρότητα μια ιδέα.
- Με τη χρήση της παραγράφου επιδιώκεται η επαρκής πληροφόρηση πάνω σε μια ιδέα (κατευθυντήρια ιδέα), η οποία αποτελεί μέρος του ευρύτερου προβληματισμού ενός θέματος (κύρια προς διαπραγμάτευση ιδέα).
Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013
Αύξηση ωραρίου εκπαιδευτικών από 2013
Νομοθετική
διάταξη που ψηφίστηκε στη Βουλή αυξάνει από τον Σεπτέμβριο τις ώρες
διδασκαλίας των εκπαιδευτικών, με συνέπεια να μειωθούν δραστικά οι
θέσεις των αναπληρωτών. Υποτυπώδεις θα είναι οι προσλήψεις μονίμων.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)